FANDOM

Disambig Tytuł tej strony odnosi się do większej ilości haseł! Zobacz artykuł ujednoznaczniający dotyczący artykułów o tej samej nazwie – „Bobo”.
Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.
  • W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem lub użytkownikiem WindMarine12.
  • Na tej stonie nie dokonano edycji od 956 godzin. Komunikat może być przestarzały lub nie został usunięty przez użytkownika WindMarine12 po dokonaniu zmian.

Bobo Haha – szympans E.V.O. ze zdolnością mowy, który pracuje dla Providence. Jest również jednym z najwcześniejszych mutantów, które zostały złapane przez organizację. Mimo mrocznego pochodzenia, Bobo postanowił walczyć w dobrej sprawie, często na swój własny, opryskliwy sposób. Z biegiem lat nawiązał bliższą więź z Rexem Salazarem i oboje stali się lojalnymi przyjaciółmi.

Po półrocznej nieobecności Rexa, Bobo opuścił Providence i razem z Szóstym, Holiday i Białym Rycerzem założył grupę walczącą z nowymi rządami organizacji. Podrzucił do agencji swojego androida, Robo-Bobo, który miał pracować jako podwójny agent. Po walce z Czarnym Rycerzem i Konsorcjum, Bobo wrócił do Providence, jednak nie wiadomo czy został wyleczony z mutacji po procesie światowego leczenia.

Biografia

Wczesne życie

Robo-Bobo (71)

Przeszłość Bobo

Niewiele wiadomo o przeszłości Bobo, jednak według doktor Holiday, zanim przekształcił się w E.V.O., Bobo był tresowaną małpą, która pomagała chorym dzieciom w szpitalach. Jego właścicielem i treserem był ekscentryczny filantrop, który posiadał fioletowy kapelusz. Holy sadziła, że czasami szympans miewa przebłyski swoich dawnych zachowań, jednak nigdy tego nie zbadała ze względu na brak czasu[1]. Sam szympans uważa, że jakiś czas po przejściu mutacji – dzięki której zyskał zwiększoną inteligencję i zdolność mowy – został wygnany z sześciu azjatyckich krajów za psikusy, które w nich wykręcił. Według jego retrospekcji, jednym z żartów było wypełnienie w przebraniu człowieka całego budynku bananami[2].

Promises, promises (126)

Bobo ponownie schwytany przez Providence

Przez swoje żarty i wybryki Haha poszukiwany był przez Providence, które zdołało schwytać go wiele razy, ale za każdym razem udawało mu się uciec, przez co wielu agentów organizacji, w tym Agent 6 i Calan, byli dobrze zaznajomieni z małpim figlarzem. Jego ostateczny żart – groźba odpalenia głowicy w zamian za tysiąc ton kawioru – w końcu doprowadził do ponownego schwytania go przez agentów Nyquista i Fortiera na Kremlu. Został wsadzony do klatki i umieszczony w budującym się Zoo pupilków, gdzie znowu spotkał się z Agentem 6, który nie był zdziwiony obecnością szympansa. Później Bobo spotkał Rexa, którego namówił na otworzenie jego klatki i poprosił o wskazanie mu drogi do myśliwców, dzięki którym mógłby uciec. Niestety, został szybko złapany przez Szóstego i wrzucony z powrotem do celi.

Promises, promises (370)

Bobo próbuje uciec przy pomocy młodego Rexa

Jakiś czas później do jego klatki trafiła dr Holiday, którą zamknął Biały Rycerz. Gdy kobieta próbowała desperacko wydostać się z klatki, Bobo wykorzystał okazję i zabrał jej długopis, by dzięki niemu otworzyć zamek w celi, tłumacząc, iż robi jej przysługę. Bobo był rozczarowany, gdy kobieta natychmiast pobiegła do laboratorium, zamiast podrapać go po plecach, co szympans uważał za spełnienie przysługi. Mimo, że jego głównym celem była ucieczka z rąk Providence, Haha pobiegł za panią doktor i oboje dostali się do pomieszczenia w chwili, gdy aktywowana została sekwencja molekularna. Bobo, operując mechanicznym ramieniem, przeniósł nieprzytomnego Rexa w bezpieczne miejsce i był świadkiem wypadku, który wymazał wszelkie nanity z organizmu Białego Rycerza. Na widok wybielonego mężczyzny nazwał go „ptasim mleczkiem”.

Promises, promises (721)

Bobo bawi się z Rexem

Bobo szybko zaprzyjaźnił się z Rexem, z którym spędzał mnóstwo czasu, robiąc różne żarty i psikusy. Jego rola w ocaleniu Salazara przyniosła mu posadę agenta Providence, a na dodatek zyskał parę wyspecjalizowanych laserowych blasterów, które szybko stały się jego ulubioną bronią w walce z E.V.O.-zarazą[3].

Generator Rex

Main.png Osobny artykuł: Biografia Bobo Haha

Bobo szybko zaprzyjaźnił się z Rexem i razem zostali przyjaciółmi, którzy uwielbiali wyrządzać psikusy i irytować Białego Rycerza oraz Szóstego. Dzięki niezwykłej percepcji i inteligencji, Bobo został ważnym członkiem Providence i sojusznikiem Salazara. Często towarzyszył mu w niebezpiecznych misjach i razem z nim próbował odkryć jego wspomnienia sprzed pięciu lat.

Jakiś czas po ataku Van Kleissa na centralę Providence, Bobo, wciąż lojalny wobec Rexa, starał się zapewnić chłopakowi bezpieczeństwo, mimo tego, że sam często sprowadzał na niego kłopoty. Podczas swojego „rodzinnego wypadu”, zastąpił się własnoręcznie stworzonym androidem, znanym jako Robo-Bobo, który wkrótce wymknął się spod kontroli i musiał zostać zniszczony.

Po przejęciu Providence przez Czarnego Rycerza oraz sześciomiesięcznej nieobecności Rexa, Bobo odszedł z organizacji i dołączył do grupy uderzeniowej Białego Rycerza, w celu zwalczenia nikczemnych planów nowego wroga - Konsorcjum.

Wygląd fizyczny

Bobo jest szympansem o bladej skórze w kolorze fioletowym i ciemnobrązowym futrze. Jego strój składa się z brudnoszarej koszulki i spodenek z niebieskimi elementami znajdującymi się w dolnej części rękawów, na nogawkach szortów oraz na linii biegnącej od szyi w dół. Nosi również niebieskie mankiety ze srebrnymi spinkami. Dodatkowo nosi opaskę na lewe oko i czerwony fez. Ma fioletowy język[4].

Podczas imprez lub wypoczynkowych wypadów z Rexem, Bobo przywdziewa pomarańczową koszulę hawajską, która ma jaśniejsze, pionowe paski oraz niewielkie białe linie, na który umieszczone są wzory białych żółwi[5]. Szympans posiada też swój własny mundur Providence, a także kombinezon „nie witka”, który potrafi uczynić go niewidzialnym[6].

Bobo posiada też pieluchy, które sam nazywa „małpimi majtasami”, w których pewnego razu Szósty umieścił urządzenie do śledzenia[7].

Osobowość

Bobo uwielbia dobrą zabawę, przygody i wszelkie niebezpieczeństwa. Bardzo często postrzegany jest jako lekkomyślny i nieodpowiedzialny. Szympans szczególnie kocha imprezy i hazard oraz ceni sobie, gdy potyczki z E.V.O. przynoszą mu sporą dawkę rozrywki. Providence twierdzi, że przez swoją zabawową osobowość, Bobo ma zły wpływ na Rexa, ponieważ zachęca go do swoich buntowniczych skłonności i niedojrzałych żartów.

Haha bywa niecierpliwy i zrzędliwy, a w walce naciska spust broni, nie myśląc o konsekwencjach. Pomimo bycia bliskim przyjacielem Rexa, szympans wykazuje ogólną niechęć do ludzi, których nazywa „owcami”, ze względu na fakt, iż „ślepo podążają za tłumem”[8].

Umiejętności

Moce

Promises, promises (539)

Bobo wykorzystuje długopis, by otworzyć klatkę

  • Zwiększona inteligencja – Pod wpływem mutacji, intelekt Bobo został zwiększony, co przyczyniło się między innymi do rozwinięcia zdolności mowy. Stał się bystrym i łebskim szympansem, wykorzystującym swoją mądrość do dość niecodziennych celów, takich jak żarty i dowcipy. Za pomocą swojej inteligencji potrafi obmyślić szczegółowe plany swoich psikusów, składające się z wielu etapów[2]. Gdy był zamknięty wraz z dr Holiday w klatce, sprytnie wykorzystał długopis doktorki, aby otworzyć celę[3]. Pomimo problemów z postawą i gangsterską osobowością, Bobo jest zaznajomiony z tajnikami techniki i wystarczająco inteligentny, aby stworzyć w pełni funkcjonalnego androida, który miał go zastępować, gdy on udawał się na swoje „rodzinne spotkania”[1].
    • Zdolność mowy – Zwiększona inteligencja Bobo umożliwiła rozwinięcie zdolności mowy, co umożliwia mu porozumiewanie się z innymi w języku ludzkim bez żadnych problemów.
  • Zwiększona wytrzymałość – Bobo posiada znacznie wyższą wytrzymałość, dzięki czemu jest w stanie wyjść bez szwanku z wielu pojedynków. Przeżył wiele niebezpiecznych sytuacji, jak na przykład porażenie elektrycznością[5], rzucenie o ścianę[9] oraz różne inne ataki fizyczne.

Zdolności

  • Zwiększona zwinność – Niezależnie od poziomu inteligencji i zdolności mowy, Bobo wydaje się być zupełnie normalnym szympansem dysponującym wrodzoną zwinnością i zręcznością. Potrafi bez wysiłku poruszać się zarówno na dwóch łapach, jak i na wszystkich czterech. Jego stopy są równie chwytliwe, co dłonie, dlatego często w przypadku, gdy nie może używać rąk do strzelania korzysta ze stóp[10]. Dzięki wrodzonej zwinności i chwytnym kończynom jest w stanie wykonywać szybkie uniki i odskoki, które zapewniają mu ochronę przed niektórymi atakami.
Rój (153)

Bobo strzela do E.V.O. szarańczy

  • Umiejętności strzeleckie – Bobo jest doskonałym strzelcem. Potrafi niezwykle precyzyjnie oddawać strzały do celów, czym wykazał się podczas licznych strzelanin[11][1]. Dzierży parę pistoletów laserowych, których zazwyczaj używa w walce. Dzięki nim potrafi stawać w szranki z większymi i silniejszymi przeciwnikami, którzy z łatwością mogliby pokonać go w bezpośrednim starciu. Potrafi też mistrzowsko korzystać z różnych broni klasy wojskowej do tego stopnia, że podczas walki z E.V.O. szarańczą szkolił agentów Providence w obsłudze opiekacza[12]. Wie także jak obsługiwać działo Providence, którego użył, żeby wystrzelić Rexa wprost do elektrowni, która była źródłem roślinnego E.V.O.[13].
  • Umiejętności bojowe – Bobo posiada podstawowe umiejętności walki wręcz, które zdobył dzięki przynależności do Providence. Mimo to szympans preferuje walczyć na dystans, dlatego w walce częściej polega na swoich pistoletach laserowych.
Payback (323)

Bobo pilotuje jeta

  • Umiejętności akrobatyczne – Bobo jest biegłym akrobatą, zdolnym do wykonania przewrotów i salt, po których bez problemów potrafi wylądować na ziemi.
  • Umiejętności pilotażu i jazdy – Bobo jest wykwalifikowanym pilotem, który jest w stanie obsługiwać wiele różnych rodzajów statków – od myśliwców[14] po statki zwiadowcze[15], a także wie jak prowadzić pojazd szturmowy Providence[16].
  • Umiejętności saperskie – Bobo wykazał, że potrafi rozbroić ładunek wybuchowy w bardzo krótkim czasie, w dodatku, używając przy tym swoich stóp[14].

Wyposażenie

Bronie

BobosPistols

Bobo używa pistoletów laserowych

Inne wyposażenie

Występy

Generator Rex

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Komiksy

Gry

Gry wideo

Gry online

Relacje

Main.png Osobny artykuł: Relacje Bobo Haha

Ciekawostki

  • Bobo posiada zdolności kulinarne, ale według niego nikt nie docenia jego wysiłków[19].
  • Bobo twierdzi, że nienawidzi bananów, jednakże w kilku odcinkach pokazano jak się nimi zajada[1].
  • Bobo nienawidzi sentymentów i czułości[4], jednak zrobił się ckliwy, gdy Rex nazwał go swoją rodziną[9].
  • Bobo robi się nieśmiały, gdy ktoś go filmuje, ponieważ zemdlał podczas kręcenia materiału o Providence w odcinku „Prześwietlenie[20].
  • W odcinku „Szósty minus sześć”, gdy Szósty stracił wspomnienia nazwał Bobo „Hobo Baha”[21].
  • Bobo uwielbia słuchać heavy metalowej muzyki rockowej[22][2].
  • Najwyraźniej Bobo lubi pizzę do tego stopnia, że w zamian za nią wydał Szóstemu lokalizację Rexa w odcinku „Architekt[19].
  • Człowiek w fioletowym kapelusz, z którym – jak sam twierdzi – pracował przed dołączeniem do Providence, jest nawiązaniem do pana w żółtym kapeluszu z książek i serialu dla dzieci „Ciekawski George”.
  • Nie jest jasne czy po wyleczeniu przez Rexa całego świata z plagi E.V.O. Bobo również został wyleczony. Pod koniec odcinka „Ostateczna rozgrywka: część 2” nie wypowiedział żadnego słowa, pozostawiając kwestię niewyjaśnioną[23].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Man of Action (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (11 marca 2011). „Robo-Bobo”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 6.
  2. 2,0 2,1 2,2 Jake Black (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (6 stycznia 2011). „Pojedynek”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 7.
  3. 3,0 3,1 Man of Action (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (19 listopada 2010). „Obiecanki cacanki”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 19.
  4. 4,0 4,1 Man of Action (scenariusz) & Rick Morales, John Fang (reżyseria). (30 września 2011). „Siostra Holiday”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 16.
  5. 5,0 5,1 Scott Sonneborn (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (18 lutego 2011). „Stracony weekend”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 3.
  6. Paul Giacoppo (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (10 lutego 2012). „Krótka historia czasu”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 14.
  7. Man of Action (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (23 kwietnia 2010). „Dzień, który wszystko zmienił”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 1.
  8. Michael Ryan (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (8 października 2010). „Łowca”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 8.
  9. 9,0 9,1 Alexx Van Dyne (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (25 marca 2011). „Sygnały z przeszłości”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 8.
  10. Paul Giacoppo (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (4 marca 2011). „Przymierze”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 5.
  11. 11,0 11,1 11,2 Paul Giacoppo (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (17 września 2010). „Zapomniani”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 11.
  12. 12,0 12,1 12,2 Paul Giacoppo (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (29 października 2010). „Rój”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 16.
  13. Chris Graham (scenariusz) & Ken Pontac (reżyseria). (30 grudnia 2011). „Podwójne widzenie”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 5.
  14. 14,0 14,1 14,2 Rob Hoegee (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (9 grudnia 2010). „Rewanż”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 20.
  15. Marty Isenberg (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (28 maja 2010). „Odmrożenie”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 6.
  16. Eugene Son (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (24 września 2010). „Operacja: Skrzydłowy”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 12.
  17. Rob Hoegee (scenariusz) & John Fang (reżyseria). (2 stycznia 2013). „Ostateczna rozgrywka: część 1”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 19.
  18. Marsha Griffin (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (22 października 2010). „Co kryje prawda”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 15.
  19. 19,0 19,1 Amy Wolfram (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (21 maja 2010). „Architekt”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 5.
  20. Charlotte Fullerton (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (7 października 2011). „Prześwietlenie”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 17.
  21. Alexx Van Dyne (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (21 października 2011). „Szósty minus sześć”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 19.
  22. Eugene Son (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (3 grudnia 2010). „Badlandy”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 4.
  23. Rob Hoegee (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (3 stycznia 2013). „Ostateczna rozgrywka: część 2”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 20.

Zobacz też

v e d Lista bohaterów z Generatora Rexa
Główni bohaterowie

Rex SalazarAgent 6Rebecca HolidayBobo HahaBiały Rycerz

Drugoplanowi bohaterowie
Pozostali