FANDOM

22px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z serialu. Zobacz artykuł dotyczący postaci z komiksu "M. Rex" o tej samej nazwie - "Bobo Haha".

Bobo Haha był jednym z najwcześniejszych E.V.O., które zostały złapane przez Providence. Jest inteligentnym szympansem, który potrafi mówić. Mimo mrocznego pochodzenia, Bobo postanowił walczyć dla dobra na swój własny, opryskliwy sposób. Jest lojalny wobec Rexa, który go uratował i zawsze trzyma jego stronę.

Po półrocznej nieobecności Rexa, Bobo opuścił Providence i razem z Szóstym, dr. Holiday i Białym Rycerzem założył grupę walczącą z nowymi rządami organizacji. Podrzucił do agencji swojego androida Robo-Bobo, który pracować miał jako podwójny agent. Po walce z Czarnym Rycerzem i Konsorcjum, Bobo wrócił do Providence, jednak nie wiadomo, czy został wyleczony z mutacji po procesie światowego leczenia.

Wygląd

Bobo jest niewielkim szympansem o bladej skórze w kolorze fioletowym i ciemnobrązowym futrze. Jego strój przypomina ubiór wprost z renesansowego jarmarku - koszulka i spodenki są brudnoszare z niebieską tkaniną znajdującą się w dolnej części rękawów, na nogawkach szortów oraz na linii biegnącej od szyi w dół. Nosi również niebieskie mankiety ze srebrnymi spinkami. Dodatkowo nosi opaskę na lewe oko i fez.

Podczas imprez lub wypoczynkowych wypadów z Rexem, Bobo przywdziewa pomarańczową koszulę hawajską, która ma jaśniejsze, pionowe paski oraz niewielkie białe linie, na który umieszczone są wzory białych żółwi. Szympans posiada też swój własny mundur Providence, a także kombinezon "nie witka", który potrafi uczynić go niewidzialnym.

Bobo posiada też pieluchy, które sam nazywa "małpimi majtasami", w których pewnego razu Szósty umieścił urządzenie do śledzenia.

Osobowość

Bobo jest gościem kochającym zabawę, który zawsze dobrze się bawi, bez względu na panujące warunki. Szczególnie kocha imprezy i hazard oraz dobrą zabawę podczas potyczki z E.V.O. Zabawowa osobowość Bobo powoduje, iż Providence twierdzi, że szympans ma zły wpływ na Rexa, ponieważ zachęca go do swoich buntowniczych skłonności. Małpa bywa niecierpliwa i zrzędliwa, a w walce naciska spust broni, nie myśląc o konsekwencjach. Pomimo bycia bliskim przyjacielem Salazara, wykazuje ogólną niechęć do ludzi, których nazywa "owcami", ze względu na fakt, iż "ślepo podążają za tłumem".

Umiejętności

Moce E.V.O.

BobosPistols

Pistolety laserowe Bobo

Pod wpływem mutacji intelekt Bobo został zwiększony, co przyczyniło się między innymi do rozwinięcia zdolności mowy. Stał się bystrym i łebskim szympansem, wykorzystującym swoją mądrość do dość niecodziennych celów, takich jak żarty i dowcipy. Za pomocą swojej inteligencji potrafi obmyślić szczegółowe plany swoich psikusów, składające się z wielu etapów. Pomimo problemów z postawą i gangsterską osobowością, Bobo jest zaznajomiony z tajnikami techniki i wystarczająco inteligentny, aby stworzyć w pełni funkcjonalnego androida, który miał go zastępować, gdy on udawał się na swoje "rodzinne spotkania".

Inne umiejętności

Niezależnie od poziomu inteligencji i zdolności mowy, Bobo wydaje się być zupełnie normalnym szympansem. Dzierży parę dość dużych pistoletów laserowych, których zazwyczaj używa w walce. Dzięki nim potrafi stawać w szranki z większymi i silniejszymi przeciwnikami, którzy z łatwością mogliby pokonać go w bezpośrednim starciu. Został wyszkolony w walce wręcz, a dzięki wrodzonej zwinności i chwytnym kończynom jest w stanie wykonywać szybkie uniki i odskoki, które zapewniają mu ochronę przed niektórymi atakami.

Posiada wiedzę o kodach wykorzystywanych przez Providence, zna wiele informacji o miejscach, które odwiedza oraz jest w stanie pilotować różne pojazdy i statki. Potrafi też korzystać z różnych broni klasy wojskowej do tego stopnia, że podczas walki z E.V.O. szarańczą szkolił agentów Providence w obsłudze opiekacza. Bobo wykazał się również umiejętnością rozbrajania bomb w bardzo szybkim czasie.

Historia

Wczesne życie

Bobo's past

Przeszłość Bobo

Niewiele wiadomo o przeszłości Bobo, jednak on sam twierdzi, że zanim przekształcił się w E.V.O. był tresowaną małpą, która pomagała chorym dzieciom w szpitalach. Podobno jego właścicielem był ekscentryczny filantrop.

Szympans uważa, że jakiś czas po przejściu mutacji został wygnany z sześciu azjatyckich krajów za psikusy, które w nich wykręcił. Przez te wybryki był łapany przez Providence wiele razy, ale za każdym razem udawało mu się uciec. Jego ostateczny żart - groźba odpalenia głowicy w zamian za tysiąc ton kawioru - w końcu doprowadził do schwytania go przez agencję. Później spotkał Rexa, młodego E.V.O., przyszłą tajną broń Providence oraz dr. Holiday, przyszłego głównego naukowca organizacji. Pomógł ocalić Salazara, co prawdopodobnie przyniosło mu posadę zarówno najlepszego przyjaciela młodego Salazara, jak i dzierżącego laserowe blastery, świetnie wyszkolonego agenta Providence.

Generator Rex

Main.png Osobny artykuł: Biografia Bobo Hahy

Bobo szybko zaprzyjaźnił się z Rexem i razem zostali przyjaciółmi, którzy uwielbiali wyrządzać psikusy i irytować Białego Rycerza oraz Szóstego. Dzięki niezwykłej percepcji i inteligencji, Bobo został ważnym członkiem Providence i sojusznikiem Salazara. Często towarzyszył mu w niebezpiecznych misjach i razem z nim próbował odkryć jego wspomnienia sprzed pięciu lat.

Jakiś czas po ataku Van Kleissa na centralę Providence, Bobo, wciąż lojalny wobec Rexa, starał się zapewnić chłopakowi bezpieczeństwo, mimo tego, że sam często sprowadzał na niego kłopoty. Podczas swojego "rodzinnego wypadu", zastąpił się własnoręcznie stworzonym androidem, znanym jako Robo-Bobo, który wkrótce wymknął się spod kontroli i musiał zostać zniszczony.

Po przejęciu Providence przez Czarnego Rycerza oraz sześciomiesięcznej nieobecności Rexa, Bobo odszedł z organizacji i dołączył do grupy uderzeniowej Białego Rycerza, w celu zwalczenia nikczemnych planów nowego wroga - Konsorcjum.

Występy

Generator Rex

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Komiksy

Gry

Relacje

Main.png Osobny artykuł: Relacje Bobo Hahy

Ciekawostki

  • Bobo posiada zdolności kulinarne, ale według niego nikt nie docenia jego wysiłków.
  • Twierdzi, że nienawidzi bananów, jednakże w kilku odcinkach pokazano jak się nimi zajada.
  • Ma fioletowy język.
  • Bobo robi się nieśmiały, gdy ktoś go filmuje, co pokazano, gdy zemdlał podczas kręcenia materiału o Providence w odcinku "Prześwietlenie".
  • W odcinku "Szósty minus sześć", Szósty nazywa go "Hobo Baha".
  • Uwielbia słuchać heavy metalowej muzyki rockowej.
  • Najwyraźniej lubi pizzę do tego stopnia, że w zamian za nią wydał Szóstemu lokalizację Rexa w odcinku "Architekt".
  • Człowiek w fioletowym kapelusz, z którym, jak sam twierdzi, pracował przed dołączeniem do Providence, może być nawiązaniem do "pana w żółtym kapeluszu" z książek i serialu dla dzieci "Ciekawski George".
  • Nie jest jasne czy po wyleczeniu przez Rexa całego świata z plagi E.V.O. Bobo również został wyleczony. Pod koniec odcinka "Ostateczna rozgrywka: część 2" nie wypowiedział żadnej kwestii, pozostawiając sprawę niewyjaśnioną.

Zobacz też

v e d Lista bohaterów z Generatora Rexa
Główni bohaterowie

Rex SalazarAgent 6Rebecca HolidayBobo HahaBiały Rycerz

Drugoplanowi bohaterowie
Pozostali

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki