FANDOM

Bomba wybielająca – broń ostatniej szansy Providence, która została zaprojektowana tak, by wymazać wszystko w danym obszarze, przy użyciu plazmy. Broń rozmieszczana jest na ziemi i posiada licznik, który umożliwia agentom Providence wycofanie się poza zasięg eksplozji. Bomba jest na tyle niebezpieczna, że żeby ją uruchomić potrzebna jest zgoda międzynarodowego sekretarza obrony.

Wygląd

Bomba wybielająca, jest olbrzymim, szaro-białym pojemnikiem. Posiada interfejs z ekranem, klawiaturą oraz miejscem na klucz aktywacyjny. Po włączeniu urządzenia, dwa szare elementy w kształcie cylindrów, znajdujące się na jasnoszarych pionowych częściach, wysuwają się i rozpoczyna się odliczanie.

Użycie

Rój (386)

Wybuch bomby wybielającej

Bomba prawdopodobnie posiada tę samą moc wymazywania nanitów z ciała żywych organizmów, co komora prosekcyjna w Providence, której w przeszłości używał doktor Fell.

Aby ją aktywować, potrzebne są dwie osoby. Pierwsza osoba wstawia klucz do gniazda z przodu urządzenia, a następnie ciągnie za dźwignię obok, która aktywuje trzyminutowe odliczanie. Druga osoba, która zazwyczaj posiada wyższą rangę w Providence, potwierdza aktywację bomby, poprzez przyłożenie dłoni do specjalnego ekranu dotykowego.

Dezaktywacja bomby następuje poprzez odwrotne wykonanie procesu aktywacji, czyli wpierw osoba ciągnie za dźwignię, a później wyjmuje klucz aktywacyjny.

Historia

Generator Rex

Bomba wybielająca debiutuje w odcinku "Teoria strun", gdzie Biały Rycerz chciał wdrożyć akcję "Wybielacz", by powstrzymać Petera Meechuma zamienionego w E.V.O. Bomba umieszczona została na moście, przez który Meechum prowadził swoją armię zombie, by uratować swoją córkę Sarę. Bez wiedzy Białego i Rexa, Szósty wyjął klucz aktywacyjny, dezaktywując bombę. Jednakże Biały Rycerz był wyraźnie niezadowolony, że Agent 6 wyłączył bombę bez jego rozkazów.

Bomba została ponownie wykorzystana w odcinku "Rój", gdzie Providence użyło jej w celu zatrzymania spustoszenia jakie siały szarańcze E.V.O. Urządzenie zostało zdetonowane obok gniazda E.V.O. owadów, jednak wybuch przyspieszył jedynie cykl reprodukcji mutantów.

Występy

Generator Rex

Sezon 1

Ciekawostki

  • Według Szóstego bomba wybielająca nie jest bombą atomową, jak wcześniej myślał Rex, tylko protoplazmową.
  • W grze "Project Exonaut", "Bomba wybielająca" jest specjalnym atakiem Agenta 6.

Zobacz też