FANDOM

Czyste płótno to komiks wydany w Polsce za pośrednictwem Magazynu Cartoon Network oraz Magazynu Generator Rex, a w Ameryce pojawił się w Cartoon Network Action Pack, wydawanym przez DC Comics.

Fabuła

Na uczelni, Profesor Dahl tłumaczy studentom jego interpretację na temat tworzenia sztuki. Nagle do sali wpada ogromne E.V.O., które próbuje zaatakować artystę. Szarżę bestii przerywa Rex, który uderza monstrum Łupniołapami i kruszy mu jeden kieł. Chłopak tłumaczy zebranym jak się ty znalazł, mówiąc, że przebywał w okolicy i usłyszał wrzaski. Nagle podłoga zapada się, a E.V.O. ucieka.

Salazar podchodzi do Dahla i twierdzi, że mutant wydawał z siebie dźwięki, które brzmiały jak wyraz "Dahl". Artysta myśli, że chłopak osądza go o to, że ma coś wspólnego z potworem. Dahl odchodzi, a Rex stwierdza, że mężczyzna coś ukrywa, albo po prostu jest szalony. Chłopak schodzi za E.V.O. do piwnicy, gdzie kontaktuje się z Bobo. Prosi swojego kompana, by znalazł mu mapę piwnicy od salą wykładową. Chłopak szybko wycofuje prośbę i informuje szympansa, że znalazł wejście na salę, którego używał potwór.

Schodząc niżej, Rex traci łączność z Bobo. Zauważa wiele poustawianych w ładzie skrzyń i kartonów. Nagle atakuje go E.V.O. Chłopak uzbraja się w Grzmotodziało i strzela do potwora, lekko go ogłuszając. Następnie za pomocą Odlobutów, wskakuje na grzbiet bestii i próbuje ją wyleczyć. E.V.O. płoszy się i ucieka. Chłopak stwierdza, że E.V.O. chciało zostać wyleczone, ale się przestraszyło. W stercie śmieci, zauważa zdjęcie przedstawiające kobietę ze swoim synem. Chłopak wybiega z podziemi i prosi Bobo, by sprawdził dla niego dane Olivii Lee, która pracowała w laboratoriach symbiotycznych. Bobo znajduje informacje i podaje je Salazarowi. Rex dowiaduje się, że Olivia Lee, razem ze swoim dzieckiem, zginęła w eksplozji w laboratoriach symbiotycznych, pół roku temu. Nastolatek mówi, że powoli zaczyna rozwiązywać zagadkę.

Na wystawie sztuki Dahla, ponownie zjawia się E.V.O. Tym razem, artysta twierdzi, że się przygotował i wyjmuje broń. w ostatniej chwili Rex wytrąca rewolwer z dłoni Dahla. Potwór rzuca się na mężczyznę. Ku zdziwieniu, bestia nie krzywdzi go, a się tuli się do niego. Rex wyjaśnia całą sytuację i mówi, że gdy Olivia zginęła w wybuchu, jej syn zamienił się w E.V.O. i rozpoczął poszukiwania ojca, którym był profesor Dahl. Rex leczy chłopca, a zdziwiony artysta przytula swojego syna. Rex mówi Bobo, że dobro znowu zwyciężyło, a on sam wraca do siedziby. Szympans pyta chłopaka, jak wyglądał gdy zwyciężał i czy było "ładniutko". Salazar z uśmiechem twierdzi, że było to prawdziwe dzieło sztuki.

Postacie

Wrogowie

Cytaty

  • Rex - Na szczęście byłem w okolicy i usłyszałem trzaski i te wszystkie wrzaski. Właściwie głównie wrzaski. Ci studenci to potrafią narobić hałasu.
  • Rex - Nazywasz się Dahl.
  • Dahl - Ach. Słyszałeś o mnie i mojej sztuce.
  • Rex - Nie, tak jest napisane na tablicy.
  • Rex - Musisz znaleźć mi jakieś mapy piwnicy pod salą wykładową. Dowiemy się, którędy ten E.V.O. wchodzi i wychodzi.
  • Bobo - Sprawdzam to.
  • Rex - Już nie musisz. Chyba znalazłem.
  • Bobo - To dobrze. Bo z tym sprawdzaniem to żartowałem.
  • Rex - Bobo, słyszysz mnie teraz?
  • Bobo - Co wygram, jeśli powiem, że tak?
  • Bobo - Co za dzień. Tak się nudziłem, że aż nauczyłem się pisać na klawiaturze bez patrzenia.
  • Rex - Nieźle! Pisanie bezwzrokowe to przydatna umiejętność.
  • Bobo - Niby małpy powinny polować i się iskać, ale ja ogarniam już sześćdziesiąt słów na minutę.
  • Rex - Bobo? Dobro znowu zwyciężyło. Spadam na chatę.
  • Bobo - Dobrze wyglądałeś zwyciężając? Czy było ładniutko?
  • Rex - Ładniutko? Bobo, to było prawdziwe dzieło sztuki...

Błędy

  • Grzmotodziało zostało błędnie pokolorowane. Środkowa i tylna część działa jest pomarańczowa, miast oryginalnej szaro-czarnej kolorystyki. Podobny błąd występował w komiksie "Nadbagaż".
    • Złe kolory zostały również nadane Plecolotowi, którego skrzydła są szare, a nie pomarańczowe.
  • W komiksie, pomarańczowe mankiety rękawiczek Rexa są czarne.

Ciekawostki

  • W komiksie, Bobo ma skręconą kostkę, przez co utknął przy komputerze.

Galeria

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki