FANDOM

Dzień, który wszystko zmienił” – pierwszy odcinek pierwszego sezonu serialu „Generator Rex”. Amerykańska premiera miała miejsce 23 kwietnia 2010 roku, natomiast polska premiera odbyła się 11 lutego 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Piętnastoletni Rex posiada cudowną moc. Potrafi zmieniać swoje ciało w broń, której używa do walki z E.V.O. Złowrogi Van Kleiss porywa chłopaka i zamierza odebrać mu niesamowite zdolności!

Streszczenie

I Can Do Things Like This1.png

Rex podczas walki

Diane Farrah przedstawia relacje na żywo do telewizji o walce Providence z Potworniakiem. Agenci nie dają sobie rady z potworem. W tym samym czasie na jednym ze statków, młody chłopak Rex Salazar opowiada historię o wydarzeniu, które miało miejsce pięć lat temu. Podczas badań w laboratorium nad nanotechnologią zwaną nanitami, coś poszło nie tak. Awaria doprowadziła do wybuchu nanitów, które zapoczątkowało nową erę na Ziemi. W każdy żyjący organizm: ludzi, zwierzęta, a nawet rośliny wniknęły miliony nanoprocesorów, które często powodują ogromne mutacje organizmów. Okazuje się, że Rex też jest E.V.O., jednak potrafi kontrolować swoje nanity, a także leczyć innych. Wyskakuje z samolotu Providence, a po chwili tworzy Łupniołapy, z którymi zeskakuje na Potworniaka. Zaczyna z nim walczyć.
Curing the Multi-faced E.V.O..png

Rex ulecza Potworniaka

Podczas walki, Rex na Plecolocie uszkadza pobliskie wieżowce. Szósty obserwujący całe zdarzenie z samolotu, jest zły na chłopaka, że włączył się do walki, po czym ostrzega go, że cywile są w miejscu zagrożenia. Rex próbuje uratować mieszkańców, lecz jego energia spada do zera. Szósty postanawia sam zainterweniować. Wyskakuje z samolotu i rozcina mieczami spadające kawałki budynków. Po chwili pozwala Rexowi wykończyć potwora. Rebecca jest pod wrażeniem, że "motywacja" agenta pozwoliła chłopakowi powrócić do pełni sił. E.V.O. pada na ziemię, a Salazar przystępuje do leczenia. Następnie udają się do bazy Providence, gdzie Rex przechodzi badania. Podczas nich próbuje poderwać doktor Holiday, lecz ta nie zwraca uwagi na zaloty młodzieńca. Sfrustrowany chłopak zabiera się z Bobo do Zoo pupilków. Tam wyjeżdżają na Rexotocyklu z bazy do miasta. Agenci zauważają tą ucieczkę.

The Day That Everything Changed 2.png

Porwanie bohaterów

W mieście pod mostem Rex spotyka skaterów, przed którymi popisuje się wykonaniem trudnego triku. Mężczyźni są zaskoczeni, a jednocześnie podekscytowani tym, że spotkali E.V.O. Wspólnie udają się na stacje benzynową, gdzie Salazar zapewnia im zgrzewkę darmowej wody sodowej. Skaterzy dochodzą do wniosku, że mając Rexa nie muszą nic płacić za zakupy i postanawiają udać się do marketu. Bohatera zatrzymuje Noah, który informuje Rexa, że cele sportowców nie maja umiaru. Chłopak odmawia pójścia z nimi, przez co ci zaczynają nazywać go dziwakiem. Bobo podąża za nimi, po czym udają się pod most, gdzie dowiadują się więcej o sobie. Nagle pojawia się grupa agentów z Szóstym na czele, którzy przyszli zabrać chłopaka do bazy. Znienacka atakuje ich Biowilk, Wyrwa i Skalamander, którzy wciągają Noah, Rexa i Bobo do Abysji. Portal zamyka się, uniemożliwiając wejście do niego Szóstego. W tajemniczej krainie spotykają Van Kleissa, który potrafi władać przyrodą. Zabiera drużynę do swojego zamku. Tam postanawia porozmawiać z Salazarem, a Noah i Bobo udają się ze Sforą na posiłek.

Flying.png

Ucieczka przyjaciół z Abysji

Van Kleiss opowiada Rexowi o incydencie nanitów, po czym unieruchamia go za pomocą korzeni i wbija w niego palce przekształcone w igły. Oznajmia, że jego ciało jest niestabilne i wymaga stałej porcji świeżych nanitów, aby przeżyć. Noah odkrywa, że posągi w ogrodzie nie są zwykłymi posągami i wraz z Bobo wdaje się w potyczkę z Biowilkiem, Wyrwą i Skalamandrem. Szybko pokonują wrogów, po czym ratują Rexa i uciekają z zamku. Ścigają ich tworzone przez Van Kleissa korzenie, które próbują trafić w słaby punkt herosa. Mówi, że dla Providence jest tylko zwykłą bronią używaną w razie potrzeby, przez co energia Salazara spada do zera. Nagle pojawia się Sfora, którą znienacka pokonuje Agent 6. Informuje bohatera, że Providence zna Van Kleissa, ale do tej pory nie sprawiał problemów. Uciekają w stronę czekającego na nich Bastionu. Rex spostrzega zniszczony statek agencji oraz leżących koło niego agentów. Na polu ucieczki pojawia się antagonista. Rex odkrywa, że ten łączy się z nanitami w glebie. Chłopak odrzuca propozycję współpracy z wrogiem, tworzy W.M.O. i pokonuje go. Van Kleiss odradza się, po tym jak bohaterowie uciekli. W bazie Providence Rex dostaje nowy pokój, zaś Szósty proponuje mu wspólne poszukanie informacji o jego nieznanej przeszłości. Tymczasem okazuje się, że Noah został zatrudniony przez Białego Rycerza, aby miał oko na Salazara i wpłynął na niego pozytywnie, aby uczynić go bardziej posłusznym agentem.

Występy

Postacie

Bohaterowie

Wrogowie

Lokalizacje

Przedmioty

Pojazdy i statki

Organizacje

Cytaty

  • Rex - W zasadzie pracuje dla Providence. Jestem ich tajną bronią. Tak tajną, że trzymają mnie pod kluczem.
  • Bobo - Chyba pijesz za dużo wody sodowej szefie!
  • Rex - Kiedy robi się naprawdę gorąco, wzywają mnie, abym załatwił sprawę profesjonalnie, jak zawodowy żołnierz. Pff! Taa, akurat...
  • Potworniak - Ty, ty sprawiłeś, że jestem zdrów!
  • Rex - Wystarczy mi uścisk dłoni golasie. Co ty?! Poważnie... nie przytulaj mnie!
  • Rebecca - Chodzi o 99% ujemnej bioenergii. Potrafisz to wyjaśnić?
  • Rex - Moja energia świruje kiedy widzę panią doktor.
  • Bobo - Milutki, jak papier ścierny.
  • Bobo - Mam przypominać, że małpy lubią walić bobobobkami? Wczoraj jadłem meksykańskie chili.
  • Rex - Leć małpuś!
  • Rex - A wiesz co jest najlepsze w amnezji? Zapomniałem!
  • Rex - Mam obrączkę? Jak delfin?
  • Szósty - Ty nie. Jest w pampersie małpy.
  • Bobo - To są bardzo szykowne, małpie majtasy!

Ciekawostki

  • Rex ujawnia, że cierpi na amnezję i nie pamięta tego, co się z nim wydarzyło podczas wybuchu nanitów.
  • W tym odcinku, po raz pierwszy można przez chwilę zauważyć oczy Szóstego.

Błędy

  • W początkowej scenie, gdy Rex strąca fez Bobo swoją piłką, górna część głowy szympansa jest szara zamiast brązowa.
  • Gdy Rex w walce z Potworniakiem używa Plecolotu, w jednej chwili metalowe pasy, które przytwierdzają maszynę do ciała chłopaka znikają.
  • W jednej ze scen, gdy Rex, Bobo i Noah walczą z Van Kleissem, część głowy Bobo jest szara zamiast brązowa.
  • Gdy Rex dochodzi do siebie po upadku spowodowanym zniszczeniem Plecolotu, brwi Bobo są brazowe.
  • Kiedy Rex tworzy W.M.O. w trakcie walki z Van Kleissem, całe jego ramię jest błędnie pokolorowane na czarno.
  • Gdy Rex tworzy Rexotocykl, by wraz z Szóstym, Bobo i Noah opuścić Abysję, jego nogi nie są pokryte szarymi łączeniami, które scalają jego ciało z maszyną.
  • Kiedy Rex i Bobo wchodzą do swojego nowego pokoju, stopy szympansa są brązowe.

Linki do odcinka

TH598.png

Zobacz też

v e d Odcinki pierwszego sezonu serialu „Generator Rex
Dzień, który wszystko zmienił” • „Teoria strun” • „Hen, za morzem” • „W matni” • „Architekt” • „Odmrożenie” • „Przywódca Sfory” • „Łowca” • „Wyrwa” • „Mroczne przejście” • „Zapomniani” • „Operacja: Skrzydłowy” • „Ferajna” • „Siła ciążenia” • „Co kryje prawda” • „Rój” • „Szkolenie” • „Zaraza” • „Obiecanki cacanki” • „Rewanż

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki