FANDOM

Egipt
Cairo
Informacje
Typ Kraj
Szczegóły
Debiut Zagadka Sfinksa

Egipt to państwo położone w północno-wschodniej Afryce, a jego stolicą i zarazem największym miastem jest Kair.

Historia

W odcinku "Zagadka Sfinksa", dr. Holiday udała się do Egiptu, by zbadać tajemnicze krypty w podziemiach piramid. Od kilku dni nie zameldowała się, ani nie dala oznak życia, dlatego Rex, Szósty i Bobo wyruszyli ją odnaleźć. W Kairze natknęli się na Providence i Czarną, którą osądzali o porwanie doktorki. Jednakże okazało się, że agencja jest niewinna, toteż bohaterowie postanowili wyruszyć w głąb piramidy. Wewnątrz antycznej budowli odnaleźli Holiday, która zaprezentowała im niezwykłe odkrycie - hieroglify z wyryty symbolem nanitu. Za ogromnym wrotami agenci odkryli komorę grobową tajemniczej E.V.O. mumii. Kiedy do krypty dostała się również Czarna, która rozczarowana była, tym, że w grobowcu nie znaleziono nic cennego, okazało się że mumia faraona - Gharun Seta - wciąż jest żywa.

Egypt

Wielki Sfinks w Gizie

Mutant nasłał na intruzów armię mumii, a sam wydostał się ze swojej krypty na wolność. Zbudził Sfinksa i zaczął odbudowywać swoje imperium w Kairze, jednak Salazar próbował mu przeszkodzić. Tymczasem uwięzieni w piramidzie agenci i Czarny Rycerz odkryli sekretną salę zapisów, ale zostali zmuszeni do opuszczenia zawalającej się budowli. Wkrótce okazało się, że działania Gharun Seta miały nieść dobro. Faraon rozsypał się ze starości razem ze swoim zwierzem i tym samym zatrzymał proces niszczenia egipskiej stolicy. Później Czarny Rycerz specjalnie wysadziła salę zapisów, aby dr. Holiday nie odkryła pozostawionych przez Van Kleissa maszyn i wynalazków.

W odcinku "Krótka historia czasu", okazuje się, że Wyrwa wysłała Van Kleissa w przeszłość do starożytnego Egiptu, gdzie powołał do życia Gharun Seta i razem z nim zbudował pierwszą komorę hibernacyjną. Mężczyzna użył maszyny w nadziei, że wróci do swoich czasów, jednak obudził się o 2 000 lat za wcześnie, w czasie, gdy Egipt był prowincją rzymską. Kleiss został zabrany przez dwóch Pretorianów do Koloseum w Rzymie, gdzie zyskał miano boskiej istoty i zbudował kolejną komorę.

W teraźniejszości Rex i Bobo poszukiwali śladów Kleissa w zniszczonej sali zapisów. Dzięki agentom, Rebecca natknęła się na znikomą ilość tachionów i nanitów Van Kleissa, co doprowadziło bohaterów do kolejnego miejsca pobytu mężczyzny, czyli Rzymu.

Postacie

Znani mieszkańcy

Znani goście

Znane miejsca

Ciekawostki

Zobacz też