FANDOM

Generator Rex: Agent of Providence” – gra konsolowa oparta na serialu animowanym „Generator Rex” emitowanym przez Cartoon Network. Światowa premiera miała miejsce 1 listopada 2011 roku, natomiast w Polsce gra ukazała się 10 listopada 2011 roku. Gra jest dostępna na platformy Xbox 360, PlayStation 3, Wii, NDS oraz 3DS.

Opis gry

Generator Rex: Agent of Providence to przygodowa gra akcji, bazująca na popularnym serialu animowanym emitowanym od 2010 roku przez stację Cartoon Network. Serial śledzi losy tytułowego chłopaka, który dysponuje dość niecodziennymi zdolnościami. Rex dzięki nanitom znajdującym się w jego ciele jest mianowicie w stanie generować oraz kontrolować różnego rodzaju uzbrojenie i maszyny bojowe.

W opisywanej grze główny bohater musi po raz kolejny stawić czoła swojemu odwiecznemu przeciwnikowi Van Kleissowi. Szaleniec planuje podbić Ziemię z użyciem armii złożonej z ludzi, którzy w wyniku działania nanorobotów przemienili się w monstra. Godne odnotowania jest to, że w grze pojawia się wiele postaci znanych z serialu. Rex może liczyć między innymi na wsparcie swojego szympansiego przyjaciela Bobo czy Agenta 6, czyli osoby, z którą służy razem w próbującej zaprowadzić porządek organizacji Providence. Oprócz wspomnianego Van Kleissa do pokonania są natomiast między innymi takie postacie jak Potworniak czy Biowilk.

W trakcie właściwej rozgrywki zajmujemy się przede wszystkim sprawnym eliminowaniem pojawiających się na ekranie przeciwników i oprócz standardowych wrogów są to również dość wymagający bossowie. W wygrywaniu walk pomagają Rexowi wspomniane wcześniej mutacje, dzięki którym główny bohater jest w stanie generować przydatny oręż. Producent oddał do naszej dyspozycji jedenaście zróżnicowanych środowisk, na które składają się między innymi gęste dżungle, tereny pustynne czy obszary zurbanizowane. Na dociekliwych graczy czeka ponadto wiele ukrytych lokacji skrywających cenne skarby.

Opis pochodzi ze strony: www.gry-online.pl

Sterowanie

  • Xbox360 Stick Right – poruszanie się
  • Xbox360 Stick Left – poruszanie kamerą
  • Xbox360 Dpad – wybór broni
  • Xbox360 Button A – skok
  • Xbox360 Button B – interakcja
  • Xbox360 Button X – lekki atak
  • Xbox360 Button X (przytrzymaj) – specjalny atak maszyny
  • Xbox360 Button Y – ciężki atak
  • Xbox360 Trigger Left – blokowanie / unik
  • Xbox360 Bumper Right – aktywowanie maszyny Omega
  • Xbox360 Bumper Left – szybka zmiana maszyny
  • Xbox360 Button Start – menu pauzy
  • Xbox360 Button Back – menu ewolucji

  • PS3 Right Stick – poruszanie się
  • PS3 Left Stick – poruszanie kamerą
  • PS3 DPad – wybór broni
  • PS3 Cross Button – skok
  • PS3 Circle Button – interakcja
  • PS3 Square Button – lekki atak
  • PS3 Square Button (przytrzymaj) – specjalny atak maszyny
  • PS3 Triangle Button – ciężki atak
  • PS3 L2 Button – blokowanie / unik
  • PS3 R1 Button – aktywowanie maszyny Omega
  • PS3 L1 Button – szybka zmiana maszyny
  • PS3 Start Button – menu pauzy
  • PS3 Select Button – menu ewolucji

Postacie

Grywalne postacie

Niegrywalne postacie

Wrogowie

Poziomy

Niebo

Rex wyskakuje z helikariera Providence w celu pokonania Potworniaka szalejącego w Meksyku. Po drodze łapie rozproszone nanity, a chwile później atakują go Straszydła. Tuż po tym wybucha jeden ze statków Providence, przez co heros zmuszony jest do ominięcia gigantycznych kawałków samolotu. Gdy się z nimi uporał, ponownie pojawiają się Straszydła, które wydają się być wytrzymalsze. Po pozbyciu się ich, Rex spokojnie ląduje na ziemi.

Meksyk

Rex udaje się w kierunku Potworniaka niszczącego domy w Meksyku. E.V.O., zauważywszy bohatera, zaczyna rzucać w niego wielkim głazami, które taranują drogę. Nagle Salazara atakują Skluggi, Gnashty i AMP-y, które zostają bardzo szybko pokonane. W sytuacji poważnego zagrożenia, nanit Omega generuje Funchucksy, które pomagają w walce. Po dłuższym czasie Rex dociera do Potworniaka, którego pokonuje z dachu budynku, a także z powietrza. Gdy przeciwnik opada na ziemię, niszczy wieże kościelną, z której wypada tajemniczy kawałek. Chłopak leczy E.V.O. i podnosi tajemniczy element, który w kontakcie z nanitem Omega odpycha Rexa. Niezauważona Wyrwa kradnie go. Chłopak próbuje odlecieć, ale Plecolot ulega zniszczeniu. Pieszo udaje się do Providence, gdzie informuje o całym zajściu.

Dżungla

Rex udaje się do Amazońskiej dżungli, gdzie zaczynają atakować go skorupiaki E.V.O., które szybko giną po dotknięciu przez ostrze W.M.O.. Następnie dochodzą Droidy bojowe, które wraz z wcześniejszymi przeciwnikami są trudnym do pokonania wrogiem. Salazar pokonuje ich, po czym wspina się i wchodzi do świątyni. Tam spotyka Larvusy. Po pewnym czasie, droga jest oczyszczona z niebezpieczeństwa, a Rex układa łamigłówkę, która pozwala mu przejść dalej. Po drodze rozprawia się z masywnymi atakami E.V.O., a także z przeprogramowaniem niektórych komputerów. Przy reaktorze spotyka królika E.V.O., który zostaje rzucony w wielkie urządzenie, które psuje się. Przestraszony zwierzak ucieka, natomiast Rex ponownie zauważa tajemniczy element, który zamierza zabrać, jednak Wyrwa uprzedza go. Zdenerwowany chłopak bezskutecznie rzuca się w stronę portalu, po czym jego oburzenie wzrasta, gdy uświadamia sobie, że musi teraz wrócić do Providence.

Rexotocykl

Z rozkazu Białego Rycerza, Rex i Bobo udają się do Hongkongu, gdzie mają za zadanie zatrzymać Graniaka przed kradzieżą pieniędzy z banku. Podczas podróży Rexotocyklem poprzez autostradę, bohaterowie spotykają Kirke na motorze, która stara się ich uniknąć. Dziewczyna jest szybsza od Salazara, lecz ten omijając przeszkody, wrogów i portale Wyrwy dogania ją. Po chwili na moście pojawia się Wyrwa, która przenosi samochody na drogę, powodując, że Rex wywraca się i ląduje w wieżowcu. Podczas wypadku, chłopak gubi Bobo.

Hongkong

Rex rozgląda się po budynku, w którym wylądował. Miejsce jest podniszczone, a na dostęp na wyższe piętra pozwala tylko zniszczona winda. Używając Łupniołap wspina się przez szyb. Tam spotyka AMP-y oraz Czerepy, z którymi szybko się rozprawia. Na dachu spotyka Kirke, która oddaje tajemniczy odłamek Pyreptryxowi, który przekaże go Graniakowi. Chłopak rusza za E.V.O. do doków. Salazar używając kontenerów, przemieszcza się dalej, w głąb placówki. Kawałek dalej ukazuje się nieliczna grupka Gnashtów. Po pokonaniu ich, Rex spotyka Graniaka, który za pomocą sługusów zamierza zatrzymać chłopaka. Bohater się nie poddaje i po pewnym czasie pokonuje wroga i wyrzuca go do wody. Ten z powodu swojego ciężkiego, granitowego ciała zaczyna się topić. Całemu wydarzeniu przyglądała się Kirke, która wyciąga przestępcę na powierzchnię w zamian za tajemniczy odłamek, który zabiera do Abysji. Wraz z Wyrwą oddają Van Kleissowi odnalezione elementy. W tym samym czasie bohater odnajduje Bobo.

Baza Providence

Rex udaje się do doktor Holiday, z którą zaczyna rozmawiać o poprzednich wydarzeniach. Kobieta próbuje doradzić bohaterowi, jak ma działać. Jednocześnie dziękuje za dotychczasowe zebrane próbki E.V.O. Chłopak udaje się do pomieszczenia, w którym znajduje się jego brat - Cezar Salazar. Podczas rozmowy cała siedziba Providence zaczyna się trząść. Bracia początkowo myślą, że to trzęsienie ziemi, ale na wszelki wypadek Rex udaje się to sprawdzić. Wychodząc z pomieszczenia, zauważa, że wszystko jest pokryte dziwną roślinnością. Wyłącza zabezpieczenia i udaje się dalej, lecz atakują go Gnashty, Skluggi, Larvusy i skorupiaki E.V.O. Pokonując ich dociera do laboratorium, gdzie zauważa wielką dziurę. Wyskakuje przez nią do Zoo pupilków, gdzie dostrzega Holiday zamkniętą w drewnianej klatce. Chłopak niszczy wrogów i Mrugacza, który uwalnia panią doktor. Podczas misji, nanit Omega generuje Topory bojowe. Następnie Salazar udaje się do Dziupli, skąd trafia do hangaru, gdzie odnajduje przestraszonego brata. Ten każe mu jak najszybciej uciekać. Rex, nie wiedząc o co chodzi, żartuje sobie z Cezara. Nagle bohatera atakuje Van Kleiss. Po długim pojedynku, wróg zostaje pokonany, jednak decyduje się zabrać starszego Salazara, z którym wchodzi przez portal Wyrwy do Abysji. Rex jest zdruzgotany i nie wie co ma robić.

Akwania

Biały Rycerz informuje Rexa, że Akwania zamieniła się w jedno wielkie E.V.O., a jej mieszkańcy potrzebują pomocy. Chłopak udaje się do podwodnego miasta z Szóstym i Bobo, jednak sam bada całą sytuacje. Od razu atakują go dziwne macki, a także skorupiaki E.V.O. Kawałek dalej spotyka Biowilka, który uwięził Serge'a. Bohater pokonuje wroga i poszukuje sposobu na uwolnienie przyjaciela. Udaje mu się, a następnie udaje się w głąb Akwanii, w celu odnalezienia przyczyny zmiany podwodnego miasta E.V.O. Po drodze atakują go skorupiaki E.V.O., które zostają szybko pokonane. Podczas walki nanit Omega generuje Cyfrowy bat. Po dłuższym czasie, Rex odnajduje przyczynę ewolucji - serce Akwanii, które zostaje wyleczone przez Salazara. Serge w ramach podzięki daje mu kawałek planu, który ukrył przed Biowilkiem. Podwodne E.V.O. oddala się, a przed Salazarem ukazuje się portal Wyrwy. Chłopak nie chce oddać kawałka, dlatego wraz z nim zostaje wciągnięty do wymiaru kieszonkowego.

Kieszonkowy wymiar

Rex ląduje przez portal Wyrwy w dziwnym miejscu pomiędzy drzewami. Zauważa, że nie ma już przy sobie kawałka planu. Idzie dalej i próbuje skontaktować się z agentami Providence, jednak bezskutecznie. Po chwili atakują go Skluggi, które szybko zostają pokonane. Salazar dostrzega, że znajduje się w wymiarze kieszonkowym należącym do Wyrwy. Przeskakuje latające wyspy, aby przedostać się dalej do miasta. Budynki i ulice zakrywa gęsta mgła, przez którą nic nie widać. Rex wpada na pomysł, aby oznaczać drogę zielonym światłem w światłach ulicznych. Tym samym dochodzi do szkoły, przez którą się przedziera. W jednej z sal słyszy głos Wyrwy, która mówi, że nie chce go w swoim domku. Pokazuje mu kompletny plan, który jest ułożony z wszystkich odnalezionych kawałków. Rex wpada na pomysł, aby zdenerwować wroga. W tym celu wszystko niszczy. Dziewczyna się wścieka i teleportuje bohatera na ulicę. Tam zauważa górę ciężarówek do lodów, przy których walczy z E.V.O., a także Wyrwą. Dziewczyna próbuje uciec, ale chłopak wskakuje za nią w portal, tym samym ląduje w siedzibie Providence.

Abysja

Biały Rycerz pokazuje Rexowi nagranie, w którym Van Kleiss pokazuje, co zrobił z Cezarem. Pomimo zastrzeżeń przywódcy, bohater udaje się do Abysji. Od razu atakują go skorupiaki E.V.O., Skluggi i AMP-y. Chłopak pokonuje każdego wroga, który staje mu na drodze. W pewnym momencie spotyka Kirke, która opowiada, co planuje Van Kleiss. Całuje Rexa i w międzyczasie niespostrzeżenie zabiera kawałek planu z kieszeni, po czym oddala się. Heros idzie dalej w kierunku zamku, do którego dociera pod dłuższym czasie zmagania się z wrogami i latającymi platformami. Otwiera wrota, po czym zauważa brata podłączonego do reaktora nanitów. Odłącza go, po czym karze uciekać, gdyż sam zamierza zająć się wrogiem. Całemu zdarzeniu przyglądał się Van Kleiss, który wychodzi z ukrycia i atakuje herosa. Po straceniu większości życia, wróg zamienia się w Omega Van Kleissa dzięki stworzonemu z zyskanych planów własnego nanitu Omega. Chłopak oddala się od gigantycznego przeciwnika. Na dachu spotyka Kirkę, która próbuje przeprosić Rexa. Tłumaczy, że nie wiedziała co Van Kleiss zamierza zrobić. Wróg uderza dziewczynę, a Salazar zaczyna walkę. Po długich zmaganiach pokonuje go, jednak ten ucieka przez portal Wyrwy. Bohater wraca do bazy, gdzie agenci Providence gratulują chłopakowi poczynań i czynią go prawdziwym agentem Providence. Bobo sugeruje nastolatkowi, by poszli imprezować, póki świat jest bezpieczny.

Odznaki

W grze „Generator Rex: Agent of Providence” na PlayStation 3 i Xbox 360 można zdobyć 44 odznaczenia, w tym 11 ukrytych, które wymieniono poniżej:

U-g-l-y----ps3-trophy-32964
U-G-L-Y...
Za pokonanie pierwszego bossa - Potworniaka
Training-complete-ps3-trophy-32963
Training Complete
Za zakończenie treningu w Meksyku
Too-easy-ps3-trophy-32962
Too Easy
Za pokonanie jednego czasowego wyzwania Agenta 6
Threading-the-needle-ps3-trophy-32961
Threading The Needle
Za przelecenie przez okrągły element zniszczonego statku w poziomie Sky Diving
Nanite-hacker-ps3-trophy-32960
Nanite Hacker
Za zgromadzenie wszytkich informacji z komputerów doktora Rylandera
Memories-ps3-trophy-32959
Memories
Za zdobycie pierwszego przedmiotu z przeszłości Rexa
Master-of-machines-ps3-trophy-32958
Master Of Machines
Za zakup wszystkich ulepszeń maszyn
M--rex-ps3-trophy-32957
M. Rex
Za zniszczenie stu wrogów maszynami Omega
Killer-combo-ps3-trophy-32956
Killer Combo
Za zdobycie 20 punktów combo
Impressing-doctor-holiday-ps3-trophy-32955
Impressing Doctor Holiday
Za zdobycie wszystkich próbek od dwóch dowolnych E.V.O.
Getting-stronger----ps3-trophy-32954
Getting Stronger...
Za zakup pierwszego ulepszenia maszyn
Funchucks--ps3-trophy-32953
Funchucks!
Za uzyskanie Funchucksów w Hongkongu
First-step-to-the-date-ps3-trophy-32952
First Step To The Date
Za zdobycie jednej próbki dla doktor Holiday
Escape-artist-ps3-trophy-32951
Escape Artist
Za wydostanie się z 20 pajęczyn bez otrzymania obrażeń
Collateral-damage-ps3-trophy-32950
Collateral Damage
Za pośrednie pokonanie 30 złowrogich E.V.O.
Bleach-protocol-ps3-trophy-32949
Bleach Protocol
Za pokonanie 200 złowrogich przeciwników
Blast-caster--ps3-trophy-32948
Blast Caster!
Za zdobycie maszyny - Cyfrowy bat
Bad-axes--ps3-trophy-32947
Bad Axes!
Za zdobycie maszyny - Topory bojowe
And-away-they-go--ps3-trophy-32946
And Away They Go!
Za wykopanie 20 E.V.O. ze świata
All-boxed-up-ps3-trophy-32945
All Boxed Up
Za otwarcie 30 skrzynek Providence
AA95DA00546BF4D1B53340A365CBBDF042AC7859
Rev Your Engine!
Za ukończenie poziomu na Rexotocyklu
B8D7C196BE2944458D40D89E8A7E6E9D598A6C4D
Omega Victory
Za pokonanie bossa - Omega Van Kleissa
3806CE053A856FDBE54AC82CB638F66A9F8E6C86
Out Of Pocket
Za pokonanie jednego z bossów - Wyrwy
EA3DD9725408F7D478AF80B1379043D9730CF8BE
Deep Sea Rescue
Za wyleczenie podwodnego miasta - Akwanii
34A14CC55C6FC4DB9AB08C6408DE1204B4AC7CF5
I Hate That Bunny
Za pokonanie królika E.V.O.
6F741E090EF4600A094209FD7135E56B33AE1EAF
Not Just A Pretty Face
Za ułożenie układanki w świątyni
FD7A16B6D15BB15E3C62708621E019903112D269
Circe…
Za spotkanie dawnego przyjaciela - Kirke
A45BBEE6112E04A03E090B754CE0AE4975FD144A
Big Bad Wolf
Za pokonanie jednego z bossów - Biowilka
5D231112E6D952CA25A2D7AFCE27EBA3B8DE0A2A
Van Kleiss!
Za pokonanie bossa Van Kleissa w Providence
Slice-n-----dice-ps3-trophy-32944
Slice N' Dice
Za pokonanie 100 przeciwników W.M.O.
Radical-rex-ride--ps3-trophy-32943
Radical Rex Ride!
Za zabicie wszystkich E.V.O. i za brak otrzymania uszkodzeń w sekwencji Rexotocyklu
Human-bullet-ps3-trophy-32942
Human Bullet
Za zdobycie wszystkich nanitów bez obrażeń
Get-your-scrapbook-ready-ps3-trophy-32941
Get Your Scrapbook Ready
Za zdobycie wszystkich przedmiotów z przeszłości Rexa
Feeling-punchy--ps3-trophy-32940
Feeling Punchy
Za pokonanie 100 wrogów Łupniołapami
Date-with-doc-ps3-trophy-32939
Date With Doc
Za zdobycie wszystkich próbek dla Holiday
Call-that-a-challenge--ps3-trophy-32938
Call That A Challenge
Za pokonanie którejkolwiek próby czasowej Agenta 6 w 10 minut
Bustin-----some-punks-ps3-trophy-32937
Bustin' Some Punks
Za pokonanie 100 wrogów Odlobutami
Blaster-master-ps3-trophy-32936
Blaster Master
Za pokonanie 100 wrogów Grzmotodziałem
FE808821FD6240AC48322E88DEF03D40862AD125
Stone Cutter
Za pokonanie Graniaka w mniej niż 2.5 minuty
CB7E59A9FCAC24ED2EFF737F7668EBE627C45783
Flawless Victory
Za pokonanie Van Kleissa w Abysji bez otrzymania obrażeń
Ultra-combo-ps3-trophy-32935
Ultra Combo
Za osiągniecie 60 punktów combo
Better-than-six-ps3-trophy-32934
Better Than Six
Za przejście wszystkich wyzwań Agenta 6
Agent-of-providence-ps3-trophy-32933
Agent Of Providence
Za ukończenie całej kampanii w grze
Special-agent-of-providence-ps3-trophy-32932
Special Agent Of Providence
Za zdobycie wszystkich odznaczeń w grze

Wideo

Ciekawostki

  • „Generator Rex: Agent of Providence” jest pierwszą, a zarazem jedyną grą konsolową z serii „Generator Rex”.
  • Alfa zostaje wspomniany w bazie danych Rylandera.
  • Fabuła gry odgrywa się w alternatywny wszechświecie, dlatego też wydarzenia z niej nie mają wpływu na fabułę z serialu.

Zobacz też

v e d Lista gier z Generatora Rexa
Gry wideo

Generator Rex: Agent of Providence

Gry online
Gry crossoverowe

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki