FANDOM

Granatnik to zmodyfikowany E.V.O. Blaster, który oprócz standardowych naboi, wykorzystuje niewielkie pociski podobne do granatów, służące do powstrzymywania silniejszych przeciwników.

Wygląd

Granatnik wygląda tak samo jak E.V.O. Blaster - jest karabinem o długiej, spłaszczonej lufie, niewielkiej rękojeści, przed którą znajduje się magazynek zawierający naboje, a nad nim umieszczony jest celownik. Cała broń posiada biały kolor, jednak jedyną różnicą między blasterem, a granatnikiem jest niewielka wyrzutnia pod lufą, która po naładowaniu strzela pociskami podobnymi do granatów. Cały mechanizm działa na zasadzie ładowania sprężynowego.

Użycie

Pociski granatnika

Pociski wybuchowe wystrzelone z broni

Granatniki, podobnie jak blastery, wystrzeliwują niewielką ilość naboi w krótkim czasie i posiadają wysoki zakres rażenia. Skondensowane strumienie naboi skutecznie zwalczają niewielkie E.V.O., ale są nieefektywne przeciwko większym i potężniejszym. Gdy pojawia się silniejszy przeciwnik, granatnik umożliwia wystrzelenie niewielkich pocisków podobnych do granatów ze sprężynowej wyrzutni pod lufą, które po uderzeniu w cel wybuchają. Możliwe jest strzelanie pociskami wybuchowymi, dymnymi i błyskowymi.

Historia

Generator Rex

TST499

Agenci Providence strzelają granatami dymnymi

Granatniki debiutują w odcinku "Teoria strun", gdzie wykorzystywane były przez agentów Providence, by wystrzelić granaty dymne prosto w armię nadchodzących zombie. Wypuszczony z pocisków dym nie powstrzymał nadchodzących mutantów, a widząc przewagę liczebną wroga, kapitan Calan zarządził odwrót.

W odcinku "Mroczne przejście", kiedy Rex, Szósty, Bobo i Rebecca przepływali przez Amazonkę, zostali zaatakowani przez ławicę piranii E.V.O. Aby pomóc agentom w zwalczaniu plagi mutantów, doktor Holiday wykorzystała granatnik, dzięki któremu wystrzeliła w ławicę wybuchowy granat, a później strzelała do piranii skoncentrowanym strumieniem naboi.

W odcinku "Szkolenie", kadeci Providence, w tym Rex, Noah oraz Kenwyn, korzystali z granatników podczas ćwiczeń w strzelaniu do celów.

Granade launchers

Agenci Providence próbują pokonać elektryczne E.V.O.

W odcinku "Rewanż", Noah używał granatnika do walki z E.V.O., które razem z Van Kleissem napadły na Bastion.

W odcinku "Prześwietlenie", uzbrojeni w granatniki agenci Providence próbowali powstrzymać elektryczne E.V.O. przed zniszczeniem centrali, strzelając w nie wybuchowymi pociskami. Jednak pancerz mutanta był niezwykle twardy i poodbijał wystrzelone granaty.

W odcinku "Lwy i owieczki", oddział żołnierzy Providence korzystał z granatników w walce z Wyrwą, która używając swoich mocy przeniosła wystrzelone w nią granaty w nieznane miejsce.

W odcinku "Ostry wiraż", podczas wyścigu Rexa i Wentyla, przeciwnik nastolatka wyciągnął ze swojego ekwipunku dwa granatniki sklejone ze sobą taśmą. Mężczyzna strzelał do chłopaka zwykłymi pociskami, a gdy naboje się skończyły, wyrzucił bronie.

W odcinku "Podwójne widzenie", granatniki widoczne były jako główna broń niewielkiej grupy agentów Providence, którzy wraz z Czarnym Rycerzem przybyli do Nowego Jorku przechwycić roślinę E.V.O., jednak spór między Providence, a Rexem i Szóstym spowodował, że mutant wypuścił zarodniki, które zamieniły agentów w E.V.O.

Calan i agenci

Kapitan Calan i agenci Providence mierzący granatnikami w intruzów

W odcinku "Czarny i biały", szwadron agentów Providence dowodzony przez kapitana Calana i uzbrojony w granatniki został wysłany, by sprawdzić włamanie do centrali. Na końcu jednego z korytarzy znaleźli włamywaczy, którymi byli Rex, Agent 6 i dr. Holiday, a gdy chcieli do nich strzelić, okazało się, że współpracują z Białym Rycerzem.

W odcinku "Ostateczna rozgrywka: część 1", ciemnoszara wersja granatnika była użyta przez Czarnego pionka do zaatakowania Holy i Bobo podczas ataku Czarnej na Zakład.

Występy

Generator Rex

Ciekawostki

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki