FANDOM

John Wróblostrach jest zmiennokształtnym E.V.O., który w przeszłości miał konflikt ze starym gangiem Rexa i z samym Rexem. Sprzymierzył się z Czarnym Rycerzem, by zemścić się na Rexie poprzez pomyślną infiltrację Zakładu.

Wygląd

Wróblostrach jest szczupłym, ale wysokim mężczyzną, którego głowa przypomina postrzępiony, bladożółty worek, podobny do głowy typowego stracha na wróble. Posiada krwistoczerwone oczy i często postrzegany jest z szyderczym uśmiechem na twarzy. Skóra Johna jest tego samego koloru co głowa, a jego palce u dłoni posiadają długie, czarne paznokcie. Jego strój składał się z ciemnoniebieskiej koszuli z postrzępionymi rękawami i kołnierzem, czarnej kamizelki z dwoma szarymi, podłużnymi guzikami oraz ciemnych spodni, przepasanych skórzanym pasem z miedzianą sprzączką i szarą sakiewką przywiązaną po lewej stronie biodra. Nosił również czarne, zabłocone, wysokie buty.

Osobowość

Wróblostrach jest stanowczy, złośliwy i sadystyczny. W trakcie infiltracji Zakładu nie robił nic, z wyjątkiem krzywdzenia wszystkich mentalnie i próbowania wprowadzenia członków grupy Rexa w depresję. Zadał wiele bólu, a nawet sprawił, że grupa wierzyła, iż działania, które wykonywał John pod ich postaciami, były prawdziwe. Te cechy doskonale łączą się z jego kompetencjami. Umożliwiają mu oszukiwanie jego ofiar bez poczucia winy oraz jakichkolwiek wyrzutów sumienia.

Umiejętności

Moce E.V.O.

Scarecrow as Holiday

Wróblostrach jako Rebecca

  • Zmiennokształtność: John potrafi zmienić kształt na kształt dowolnej humanoidalnej formy życia. Nie zostało pokazane, czy Wróblostrach może również kopiować umiejętności E.V.O., których formy przyjmuje. By uniknąć podszycia się pod członka swojego gangu, Rex stworzył aktywowane głosem nano-tatuaże, które uniemożliwiły Johnowi działanie pod postacią Kalmara, Zwoja, Świerszcza, czy Rexa. Podczas korzystania z mocy, wokół Johna zaczyna krążyć gesty obłok nanitów, które następnie przekształcają go w wybraną postać.

Inne umiejętności

  • Umiejętności bojowe: John okazał się być również wysoce wykwalifikowanym wojownikiem, który może dorównywać lub być ledwo słabszym od Agenta 6. Jest wyszkolony w wielu sztukach walki i posiada również imponujące umiejętności akrobatyczne, co pokazał, gdy wykonał kilka salt i skomplikowanych sekwencji akrobatycznych. Dzierży pistolet, którego używa do ataków z dystansu, oraz w torbie u boku, nosi kilka dysków z ostrymi krawędziami, których może używać do rzucania w przeciwników.

Historia

Wczesne życie

Kiedy Rex odwiedził jego stary gang w Hongkongu, Kalmar wspomniał, że mieli problem ze zmiennokształtnym E.V.O., w wyniku czego Salazar stworzył aktywowane głosem nano-tatuaże.

Generator Rex

Gra pozorów

John wrócił, by zemścić się na Rexie. Czarna stworzyła sytuację, w której John, pod postacią Kirke, miał być atakowany przez agentów Providence. Gdy Rex go uratował, przybył z nim do Zakładu. Tam przyjął formę Holiday, co pozwoliło mu wykraść z komputera dane o Meta nanitach. Gdy został wezwany do głównej sali, ponownie zamienił się w Kirke.

Grupa dostała misję uratowania Petera Meechuma z rąk Providence. Naukowiec trzymany był w zabezpieczonym budynku. Podczas krótkiej bitwy z agentami Providence, Szósty uratował Petera. Rex zauważył, że Kirke zniknęła. Niemniej jednak, Peter w rzeczywistości był kolejnym wcieleniem Wróblostracha, a prawdziwy naukowiec został zabrany przez Providence. Podczas pobytu w Zakładzie, John zmienił się w Agenta 6 i pocałował Holiday. Później kobieta była zmieszana, gdy opowiedziała o tym prawdziwemu Szóstemu, a on twierdził, że niczego takiego nie pamiętał.

Scarecrow Rex Gun

Holiday nokautuje Wróblostracha

Chwilę później, Rex próbował porozmawiać z Szóstym, którym naprawdę był John. Mężczyzna powiedział mu, że chłopak jest porażką, a jego działania krzywdzą tylko innych. Następnie, Rex rozmawiał z Rebeccą, którą również był Wróblostrach. Fałszywie szlochając powiedział Salazarowi, że Szósty nie jest tym samym człowiekiem, którego znali, a teraz stał się bardziej nieprzewidywalny i niebezpieczny. Jakiś czas później, Rex zauważył, że Holiday wchodzi do toalety dla mężczyzn, a potem wychodzi z niej jako Meechum.

John został złapany na gorącym uczynku przez Rexa, a następnie sam się ujawnił. Rzucając dyskiem w generator spowodował wyłączenie na krótką chwilę zasilania w bazie, dzięki czemu uciekł z sali. Salazar, Szósty i Holy szukali go po całym Zakładzie. Podczas poszukiwań, John próbował nastawić ich przeciwko sobie. Ostatecznie Rex złapał go, ale trudno było mu walczyć ze względu na przemiany w bliskie Salazarowi postacie. Jednak do akcji wkroczyła Holiday, która ogłuszyła Wróblostracha, tłumacząc się, że była mu to winna za pocałunek. Po uwięzieniu przestępcy, grupa bała się, że John zdążył już przesłać ważne informacje do Providence.

Występy

Generator Rex

Sezon 3

Ciekawostki

  • Jego angielska nazwa może być odniesieniem do złoczyńcy z "DC Comics" - Stracha na wróble, którego prawdziwe imię i nazwisko brzmi Jonathan Crane.
  • Po raz pierwszy został wspomniany przez Kalmara w odcinku "Ferajna", jednak w polskiej wersji językowej kwestia ta została błędnie przetłumaczona na tekst: "Mieliśmy problem z moją macką".
    • Kwestia ta została zmieniona w retrospekcji w odcinku "Gra pozorów", gdzie brzmiała: "Ktoś się pod nas podszywał".
  • Zdaje się, że John jest leworęczny.

Zobacz też

v e d Lista wrogów z Generatora Rexa
Główni wrogowie
Drugoplanowi wrogowie

John WróblostrachWentylGharun SetGang Graniaka (KnykiećCzerepyTripp) • Weaver

Pozostali

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki