FANDOM

Komora hibernacyjna to urządzenie, które zamraża ciało i zwalnia jego funkcje życiowe. Została zbudowana przez Van Kleissa i Gharun Seta w starożytnym Egipcie.

Wygląd

Komora hibernacyjna to wielka maszyna w kształcie prostopadłościanu, posiadająca podstawę, która utrzymuje ją na podłożu. Poszycie komory ma kolor brązowy z niewielką ilością jaśniejszych elementów. Z przodu znajduje się wejście zbudowane z dwóch rozsuwanych poziomo płyt, na który znajduje się jasnożółta szybka, a tuż pod nią umieszczony jest pierścień, wewnątrz którego jarzy się żółte światło, gdy tylko komora jest aktywna.

Użycie

Komora hibernacyjna służy do zamrożenia ciała użytkownika i zatrzymania jego procesów życiowych. Według Cezara, który nazywa maszynę komorą "transferu niestabilnych nanitów", urządzenie wprowadza nanity w stan uśpienia. Podczas, gdy nanoroboty śpią, neurony są nadal aktywne, dlatego użytkownik odczuwa każdą upływającą sekundę.

Historia

Generator Rex

Van Kleiss używa komory.jpg

Van Kleiss po raz pierwszy korzysta z komory

Komora hibernacyjna debiutuje w odcinku "Krótka historia czasu". Maszyna została stworzona przez Van Kleissa i Gharun Seta w starożytnym Egipcie, w podziemiach jednej z piramid. Kleiss wyczuwając zbliżające się zagrożenie ze strony nieznanej siły, prędko wsiadł do komory i aktywował ją w nadziei, że dostanie się do swoich teraźniejszych czasów. Jednak budzi się 20 000 lat za wcześnie w okresie Cesarstwa Rzymskiego.

Kiedy zdobył od Rzymian szacunek i miano "niezwykłej istoty", w podziemnym akwedukcie rozpoczął budowę kolejnej komory. Gdy ją ukończył, dostał od Septymiusza Sewera informację o zbliżającym się niebezpieczeństwie, co spowodowało, że ponownie skorzystał z maszyny. Van Kleiss budził się w kolejnych epokach historycznych i brał udział w znanych na przestrzeni wieków wydarzeniach, dlatego budował kolejne komory. Jego jedynym zmartwieniem była dostawa aktywnych nanitów, która malała z każdym przemijającym wiekiem.

Rex otwiera komorę.jpg

Rex otwiera komorę

Ostatecznie, Van Kleiss zbudował ostatnią komorę z nadzieją, że w końcu wróci do obecnych czasów. Jego stan umysłu za każdym razem pogarszał się, aż w końcu Kleiss oszalał i nie był w stanie zapamiętać nawet własnego imienia. Jego hibernacja zakończyła się w paryskim metrze, gdzie odnalazło go Providence oraz Rex. Salazar i jego drużyna myśleli, że agencja chciała zabrać "wehikuł czasu" Kleissa, ale zależało im jedynie na użytkowniku maszyny. Obecny stan komory nie jest znany.

Występy

Generator Rex

Ciekawostki

  • Komora hibernacyjna jest tym samym rodzajem technologii, który wykorzystywany jest do bezpiecznego transportowania niestabilnych nanitów.
  • Początkowo Rex, Bobo i Rebecca myśleli, że komora jest wehikułem czasu.

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki