FANDOM

Nanit Omega 1, znany również jako nanit kontroli lub nanit Omega – duży srebrny nanit, który został wstrzyknięty Rexowi przez Gabriela Rylandera. Nanit Omega kontroluje aktywne nanity w ciele Salazara i jest odpowiedzialny za tworzenie jego nowych maszyn.

Historia

Przed wybuchem nanitów

Nanit Omega 1 został stworzony podczas projektu nanitów przez naukowców, jako następca nanitu Alfa. Alfa zaprojektowany został jako nanit kontrolujący inne nanity, natomiast Omega miał za zadanie kontrolować nanoroboty wprost z ciała człowieka. Przed wybuchem, Omega został powierzony dr. Gabrielowi Rylanderowi, który miał chronić nanorobota.

Mroczne przejście

Gabriel Rylander wstrzyknął nanit Omega do ciała Rexa Salazara. Kiedy chłopak zapytał naukowca co mu wszczepił, Rylander odpowiedział, że "wszystko". Później pojawił się Van Kleiss, która prawdopodobnie potrzebował nanitu ze względu na jego program do samoreplikacji.

Rój

Kiedy Rex prawie utonął w rzece, Omega ponownie uruchomił jego serce, co oznacza, że nanit może pomóc jego ciału, gdy jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Rewanż

Gdy nanity Rexa zostały wyssane, dr. Holiday podczas rezonansu magnetycznego odkryła Omegę. Po aktywowaniu go, używając wcześniej wyładowanych w Czyśćcu nanitów, Salazar odzyskał swoje kompetencje i zyskał plany do stworzenia większych i potężniejszych maszyn.

Przymierze

Kirke wyjawiła Rexowi, że mimo posiadania jego nanitów, Van Kleiss nadal uważa chłopaka za bardzo ważnego w jego planach. Dziewczyna objawiła również, że słyszała jak jej mistrz mówił, że Rex ma coś co nazwał "kluczem do wszystkiego".

Sygnały z przeszłości

Cezar Salazar próbował zlokalizować nanit Omega, wgrywając schemat nadajnika do nanitu. Śledząc jego sygnał, znalazł swojego młodszego brata. Jego priorytetem było znalezienie Rylandera i sprawdzenie, czy nanit Omega 1 jest bezpieczny. Wyjawił również, że Rylander był odpowiedzialny za przetrzymywanie nanitu w bezpiecznym miejscu przed wybuchem nanitów.

Piaskiem pisane

Van Kleiss objawił Rexowi, że Omega nanit posiada program do samoreplikacji, który w razie potrzeby pozwala na tworzenie nowych, aktywnych nanitów. Ta szczególna funkcja została zaobserwowana, gdy Rex walczył z Graniakiem w Hongkongu. Omega stale dostarczał Salazarowi nowe nanity za każdym razem, gdy zostawały one wymazywane z ciała chłopaka. Wydawało się, że ta funkcja działała mimowolnie, gdy życie Rexa było zagrożone. W zależności od sytuacji, Omega tworzył odpowiednie rodzaje nowych maszyn.

Przymierze bohaterów

Okazuje się, że nanit Omega powstał, aby zastąpić niestabilnego Alfę. Później Alfa wchłonął Omegę w celu stworzenia nieograniczonej ilości nanitów, które utrzymywałyby go przy życiu, ale w procesie zniszczyłyby całą planetę. Kiedy Rex zamknął Alfę w postaci kuli, Cezar był w stanie wyodrębnić nanit Omega i ponownie wszczepić go młodemu Salazarowi.

Ostateczna rozgrywka

Omega nanit stworzył nową, pełną formę E.V.O. Rexa, którą chłopak aktywował podczas walki z Konsorcjum.

Ciekawostki

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki