FANDOM

Podziel przez sześć to dwudziesty siódmy odcinek z serii "Generator Rex". Jego premiera w Polsce odbyła się 16 grudnia 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Rex zostaje pojmany przez grupę tajemniczych najemników, znaną jako "Szóstka". Okazuje się, że Szósty niegdyś należał do ugrupowania, a teraz wraz ze swoimi byłymi towarzyszami prosi Salazara o pomoc. Jego dawny mentor - najniebezpieczniejszy człowiek na świecie - przekształcił się w E.V.O. i tylko Rex może go wyleczyć.

Streszczenie

Divide By Six (152).jpg

Tajemnicza grupa napada na Rexa

Po wymknięciu się z Providence w celu zabawienia się na mieście, Rex odwiedza Barek Skwarek, gdzie spędza wolny czas, jedząc burgery i grając na automatach. Po wyjściu z lokalu, chłopak postanawia wrócić do centrali, jednak w ciemnej uliczce dostrzega obserwującą go postać, za którą podąża w głąb alejki. Nagle wpada w zasadzkę urządzoną przez czterech nieznanych mu ludzi. Tajemniczy najemnicy atakują go, wykazując się przy tym zaawansowanymi umiejętnościami bojowymi. Rex stawia opór i próbuje ich pokonać, jednak ostatecznie wojownicy powalają nastolatka. Okazuje się, że grupą przewodzi Szósty, który stwierdza, że Rex jest im potrzebny, po czym chłopak zostaje uśpiony gazem.

Divide By Six (237).jpg

Szósty przedstawia Salazarowi "Szóstkę"

Salazar budzi się w skradzionym Jetcie pilotowanym przez Agenta 6. Zdezorientowany pyta partnera o co chodzi. Szósty przedstawia mu "Szóstkę" - grupę najniebezpieczniejszych ludzi na Ziemi, w skład której wchodzą: Dos, Trey, IV oraz Piąta. Okazuje się, że Agent 6 również należał do zespołu i jest numerem szóstym na liście najgroźniejszych. Cała ekipa udaje się na tajemniczą wyspę, gdzie według agenta znajduje się Pierwszy, czyli najniebezpieczniejszy członek całej grupy, który pięć lat temu przekształcił się w E.V.O. i tylko Rex może mu pomóc. Szóstka jest sceptycznie nastawiona do nastolatka, ale Agent 6 przekonuje ich, by mu zaufali.

Divide By Six (343).jpg

Bohaterowie docierają do Pierwszego

Wkrótce grupa dociera do środka wulkanu, gdzie izolowany pokój unosi się nad lawą, dzięki czterem mocnym kablom. Piąta tłumaczy, że jeśli Pierwszy nie wpisze specjalnego kodu co 41 minut, budowla spadnie wprost do strumienia gorącej masy wulkanicznej. Pierwszy agresywnie wychodzi naprzeciw bohaterom, jednak Szósty uspokaja go i zespół bezpiecznie wchodzi do budynku. Rex dowiaduje się, że dzięki swojej silnej woli, Pierwszy walczy z mutacją już pięć lat. Kiedy chłopak próbuje go wyleczyć, mutant wpada w szał, zrywa się z łańcucha i ucieka w głąb wyspy. Kable trzymające pokój odczepiają się, jako że czas na wprowadzenie kodu minął. Szóstka z sukcesem opuszcza spadający budynek i udaje się na poszukiwanie Pierwszego.

Divide By Six (522).jpg

Szósty walczy z najemnikami o życie swojego mistrza

Zespół dogania mutanta i unieruchamia go, jednak okazuje się, że Pierwszy jest nieuleczalny. Dos stwierdza, że żeby skrócić męki ich mistrza, należy go zabić, co popierają także inni członkowie drużyny najemników. Szósty nie zgadza się z tym i stara się zatrzymać Szóstkę, tak, aby Rex mógł wyprowadzić Pierwszego na zewnątrz i wezwać Providence. Transport agencji zostaje wezwany jednak przylot planowany jest dopiero za kilka minut. Wtem zjawia się Szóstka i atakuje chłopaka, którego przed śmiercią z rąk Dosa ratuje Szósty. Agent zaciekle walczy ze swoimi towarzyszami, ale zostaje pokonany, co pobudza Salazara do stworzenia zupełnie nowej broni - Toporów bojowych.

Divide By Six (743).jpg

Pierwszy kontaktuje się z uczniami poprzez Rexa

Dzięki nowej broni i owocnej współpracy, Rex i Szósty w końcu pokonują najemników. Dostrzegają, że Pierwszy jest na skraju śmierci, dlatego Salazar ponownie próbuje mu pomóc. Mentor Szóstki wykorzystuje nanity chłopaka, aby przejąć kontrolę nad jego ciałem, po czym wyjawia, że jest bardzo dumny ze swoich uczniów, a w szczególności z Agenta 6, który postanowił być kimś więcej niż zwykłym płatnym zabójcą. Następnie stwierdza, że nie musi wracać do domu, bo sam nim jest. Pierwszy opuszcza ciało Rexa, a jego E.V.O. forma scala się z całą wyspą, która zostaje pokryta roślinnością. Szósty oznajmia, że ich mentor nadal jest Pierwszym, najlepszym z całej grupy.

W drodze do powrotnej do Providence, Rex pyta swojego partnera, czy po pokonaniu wszystkich najemników należących do Szóstki, nie powinien zostać nowym numerem jeden. Agent zaprzecza i wyjaśnia, że nie chodzi o bycie najlepszym wojownikiem, a o bycie najgroźniejszym. Dodaje także, że niegdyś pragnął być pierwszy w rankingu i był już bliski celu, ale coś go powstrzymało - spotkał Rexa, który zmienił jego życie.

Najważniejsze wydarzenia

  • Rex po raz pierwszy spotyka Szóstkę i dowiaduje się, że w przeszłości Szósty należał do tej grupy.
  • Agent 6 tłumaczy, że jest szóstym najniebezpieczniejszym człowiekiem na Ziemi, a pozostali członkowie Szóstki są odpowiednio od niego groźniejsi.
  • Pierwszy scala się ze swoją wyspą i przywraca jej życie.
  • Rex po raz pierwszy buduje Topory bojowe.

Debiuty

Postacie

Cytaty

  • Szósty - Zastanawiałeś się czemu mówią na mnie "Szósty"?
  • Rex - Ponieważ masz tylko sześć sekund, by odpowiedzieć mi na pytania?
  • Szósty - Ponieważ ja jestem szóstym najgroźniejszym człowiekiem na świecie. Poznaj czterech przede mną: Trey, Piąta, Dos, IV.
  • IV - To jakiś żart Szósty. W stylu tych, które nikogo nie śmieszą.
  • Trey - Jak ten żarcik z "puk, puk"?
  • Piąta - Zamknij się!
  • Trey - Kto tam!
  • Rex - Jak długo on już z tym walczy?
  • Szósty - Pięć lat.
  • Rex - Większość traci świadomość w pięć minut.
  • Szósty - Pierwszy nie jest jak większość.
  • Dos - Pierwszego nie ma! Dawno zmienił się w tego potwora. W odrażającą bestię, którą należy zgładzić.
  • Szósty - Ten człowiek mnie przygarnął kiedy byłem nikim. On mnie wyszkolił, zaopiekował się mną. A teraz ja zaopiekuję się nim!
  • Pierwszy (poprzez ciało Rexa) - Szósty.
  • Szósty - Pierwszy?
  • Pierwszy (poprzez ciało Rexa) - Odszedłeś z mojej wyspy, porzucając życie najemnika. I rzadko odwiedzałeś swojego mistrza...
  • Szósty - Uznałem, że to słuszny wybór. Ja... nie chciałem postąpić niegodnie.
  • Pierwszy (poprzez ciało Rexa) - Tak rzadko, że nie zdążyłem ci wyznać przyjacielu, jak bardzo byłem z ciebie dumny.
  • Szósty - To nie jest ranking najlepszych wojowników. Tu chodzi o to, kto jest najgroźniejszy. Kiedyś pragnąłem być pierwszy na tej liście. I byłem już bliski celu.
  • Rex - No i co się stało?
  • Szósty - Spotkałem ciebie.

Ciekawostki

  • Całkiem przypadkiem, odcinek ten jest szóstym epizodem drugiego sezonu "Generatora Rexa".
  • W tym odcinku Szósty po raz pierwszy w pełni pokazuje swoje oczy.
  • Rex powiedział Szóstemu, że powstrzymywał się ze stworzeniem Toporów bojowych, póki nie nadążyła się specjalna okazja. Można podejrzewać, że chłopak nauczył się generować nową broń poza ekranem, między odcinkami.

Linki do odcinka

TH598.png

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki