FANDOM

Nanite Project scientists.png

Grupa naukowców zaangażowanych w projekt nanitów

W początkowej fazie nano-programu, nasz cel był prosty: stworzyć mikroroboty do leczenia chorób, hodowli komórek, regeneracji kości.

Cezar Salazar, "Przymierze bohaterów: część 1"

Projekt nanitów ufundowany został przez grupę zamożnych ludzi, znanych jako Konsorcjum. Ich głównym celem było uzyskanie życia wiecznego. Aby osiągnąć swoje ambicje zebrali grupę najzdolniejszych naukowców swoich czasów. Po wybuchu nanitów, Konsorcjum odcięło swoje fundusze i więzi z projektem.

Cel

W nano-projekcie brała udział grupa złożona z najwybitniejszych naukowców, którzy eksperymentowali z nanitami, by pomóc ludzkości poprzez wyeliminowanie chorób i głodu.

Historia

Kontrolowanie nanitów

We wczesnych fazach projektu, naukowcy natknęli się na problem kontrolowania nanorobotów, co doprowadziło do sformowania dwóch teorii. Teoria maszyn z samokontrolą, była silnie wspierana przez Cezara Salazara. Świadczyła o tym, że nanity powinny być kontrolowane przez inne mikromaszyny. Teoria ta doprowadziła do powstania Alfy. Jednakże pomysł został odrzucony, gdy Alfa wymknął się spod kontroli. Najprawdopodobniej wspierana przez Violetę i Rafaela Salazarów teoria o człowieku sterującym maszynami, twierdziła, że to człowiek powinien kontrolować nanity. Salazarowie zaprogramowali Meta nanity, które miały być posłuszne jedynie ich najmłodszemu synowi, Rexowi. Gdy Nanit Omega został stworzony, teorię zaczął popierać również Gabriel Rylander.

Pierwsze E.V.O.

Podczas sporu naukowców, którzy sprzeczali się o to, jak nanity powinny być wykorzystane, drugi syn Violety i Rafaela Salazarów, Rex, został ciężko ranny w wypadku przemysłowym. Badacze wstrzyknęli chłopcu aktywną partię, w pełni zaprogramowanych nanorobotów. Zrobili to, by uratować życie młodego Salazara i by pokazać reszcie poprawne wykorzystanie nanitów. Maszynki uratowały życie Rexa, a w dodatku obdarzyły go niezwykłymi umiejętnościami. To wydarzenie przekonało Konsorcjum, że nanoroboty posiadają jeszcze większy potencjał. Dając naukowcom kolejnego "królika doświadczalnego", stwierdzili, że nanity są potężną bronią.

Meta nanity

W trakcie realizacji projektu, naukowcy przypadkowo odkryli kod Dominium. Jak wskazuje nazwa, kod może dać użytkownikowi kontrolę nad tkankami wszechświata. Przechowywany był wewnątrz pięciu wyspecjalizowanych nanitów zwanych Meta nanitami, a zaprogramowane zostały, tak, by były w pełni posłuszne tylko Rexowi.

Wybuch nanitów

Kiedy naukowcy zorientowali się, że Konsorcjum chciało zdobyć Meta nanity, Cezar wraz ze swoimi rodzicami spowodował ogromny wybuch. Według Salazara było to konieczne do uratowania Ziemi. Później potwierdza to Biały Rycerz, który stwierdza, że Konsorcjum chciało wykorzystać Meta nanity, by przejąć władzę nad światem i by stać się bogami. Istnieją liczne konsekwencje wybuchu. Najważniejszą jest to, że w każdej żywej istocie na planecie, znajdują się nanity. Losowo aktywowane zamieniają swoich gospodarzy w groteskowe potwory, tak zwane E.V.O. Kolejnym skutkiem było zarażenie nanorobotami całego miejsca wybuchu, przez co powstało kontrolowane przez złowieszczego Van Kleissa państwo, znane jako Abysja. Ostatnim następstwem było skoncentrowanie pola magnetycznego Ziemi pod miastem Kijów. W mieście zebrały się wszystkie E.V.O. z okolicy i stworzyły miejsce, zwane przez Providence "Słojem robali".

Wznowienie projektu

Nano-projekt został wznowiony przez Cezara, któremu pomogły fundusze od Providence. Jednak mimo że organizacja mu płaciła, Salazar miał własne plany dotyczące projektu i nie czuł się zobowiązany wobec jurysdykcji Czarnego Rycerza.

Początkowym celem Cezara, było naprawienie nanitów. By osiągnąć cel musiał zjednoczyć ocalałych naukowców z pierwotnego projektu nanitów. Ostatecznie udało mu się, więc mógł kontynuować swoje plany.

Podział mocy

Po pomyślnym zdobyciu wszystkich Meta nanitów, Konsorcjum mogło wreszcie zdobyć moc, której pragnęło. Jednak proces nie przebiegł zgodnie z planem. Operację przerwał Rex, przez co moce Meta nanitów zostały podzielone i trafiły osobno do każdego z członków Konsorcjum.

Zakończenie

Rex za pomocą Meta nanitów użył nanitów z reaktora, by przeprogramować wszystkie nanoroboty, inicjując tym samym odwrócenie mutacji wszystkich E.V.O. Projekt nanitów kończy się, a cel Cezara, Gabriela i Petera wreszcie się spełnia.

Znani naukowcy

Wyposażenie

Powstrzymywanie nanitów

Specjalne nanity

Ciekawostki

  • Podczas badań naukowcy byli świadomi, że mogą powstać mutacje, ale nie twierdzili, że będą aż takie zróżnicowane.
  • Czarny Rycerz obwinia Violetę i Rafaela Salazar za spowodowanie kilku "niepowodzeń" podczas projektu.
  • Podczas retrospekcji Rexa, Czarna ubrana była w płaszcz laboratoryjny, co oznacza, że mogła być jednym z naukowców.
    • Okazało się, że była drugim "królikiem doświadczalnym" podczas badań.

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki