FANDOM

22px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy grupy z serialu. Zobacz artykuł dotyczący grupy z komiksu "M. Rex" o tej samej nazwie - "Providence".
Nie sądziłem, że łagodniejsze traktowanie E.V.O. przyniesie tyle korzyści. Dzięki idei stworzenia leku zdobyliśmy fundusze i światowy prestiż. Zarząd się cieszy.

Biały Rycerz, "Obiecanki cacanki"

Providence jest tajną organizacją wojskową, która została stworzona w odpowiedzi na wybuch nanitów. Pod przywództwem Białego Rycerza, podstawową funkcją Providence było wyleczenie, schwytanie lub zabicie wrogich E.V.O. bestii. Po usunięciu Białego z jego stanowiska, agencja koncentrowała się na zdobyciu kontroli nad E.V.O. korzystając z technologii Cezara Salazara, a dowództwo nad organizacją przejął Czarny Rycerz. Nowa doktryna Providence, którą wprowadziła Czarna, kazała agentom schwytać, uwięzić i ujarzmić dzikie E.V.O. Organizacja zaczęła używać obroży, które dawały im pełną kontrolę nad schwytanym mutantem. Po światowym leczeniu, Biały Rycerz powrócił jako przywódca Providence.

Providence jest bardzo tajemnicze w swoich działaniach, zwłaszcza w przypadku Rexa. Organizacja postrzega Rexa jako tajną broń w wojnie przeciwko E.V.O.

Historia

Agenci Providence

Agenci Providence

Założona we współpracy z rządami na całym świecie, jako odpowiedź na wybuch nanitów, Providence wykorzystuje swoją armię do walki z wrogimi E.V.O. Armia ta składa się z tysięcy lojalnych żołnierzy gotowych zaryzykować swoje życie dla sprawy.

Organizacja została dofinansowana przez Konsorcjum, grupę bogatych i wpływowych osób zaangażowanych w dziedzinę finansów międzynarodowych i biznesu.

Gdy Providence zaczynało swoją działalność, podstawową metodą postępowania z E.V.O. było zabijanie lub chwytanie ich. Na E.V.O., które schwytali przeprowadzali wnikliwe testy i dysekcje by zgłębiać wiedzę. Po tym jak Agent 6 znalazł Rexa, E.V.O. z możliwością wyleczenia innych mutantów, Providence ostatecznie przyjęło swój obecny sposób postępowania z bestiami: leczenie ich, chwytanie jeżeli jest to konieczne oraz zabijanie w ostateczności.

Organizacja zaczęła otrzymywać większe fundusze od rządów z całego świata, ze względu na ich nowe podejście niestosujące przemocy. Jednakże, Biały Rycerz od czasu do czasu wysyła swoje wojska do podjęcia śmiertelnej akcji przeciwko E.V.O., ale tylko w sytuacjach wyjątkowo tragicznych. Po sześciu miesiącach, Providence przeszło kilka zmian w związku z usunięciem Białego Rycerza i zastąpieniem go Czarnym Rycerzem.

Organizacja zaczęła koncentrować się na zdobyciu kontroli nad E.V.O. z wykorzystaniem technologii Cezara. Obroże i maszyny do prania mózgu były wykorzystywane jako broń przeciwko mutantom. Po mianowaniu Czarnego Rycerza liderem Providence, Konsorcjum przejęło znaczną część władzy w agencji.

Wykorzystali większość swoich zasobów na znalezienie pięciu Meta nanitów, które posiadały wyjątkowe zdolności, pozwalające użytkownikowi kontrolowanie sił natury. Z pomocą Cezara wznowili również projekt nanitów. Van Kleiss, Peter Meechum i Gabriel Rylander zostali zwerbowani do pracy nad projektem. Zjednoczony zespół badawczy ukończył nowy reaktor nanitów.

Po walce z Czarnym Rycerzem i Konsorcjum, którzy otrzymali zdolności Meta nanitów, Biały Rycerz przejął stanowisko dowódcy w Providence i uratował Rexa. Ze względu na to, że Konsorcjum zyskuje moce Meta nanitów i staje się wrogiem Providence, można przyjąć, że teraz, tylko międzynarodowe rządy zapewniają dofinansowanie organizacji.

Poziomy zagrożenia

Według Rexa, im poziom niższy, tym większe jest zagrożenie. Istnieje pięć poziomów zagrożenia, gdzie piąty jest najniższym zagrożeniem, a pierwszy najwyższym.

Znani członkowie

White Knight Profile
Rex Profile
Bobo Haha profile
Agent Six profile
Holiday profile
Calan profile
Kenwyn Jones profile
Oso
DI Hutton profile2
Beasly
Wade
Nyquist
Fortier
Jungle Cat profile
Agent Alvarez
Agent Jackson profile
Providence agents2

Sojusznicy

Noah Nixon profile
Feakins
Annie profile
Claire Profile

Naukowcy

Holiday profile
Caesar Profile2
Doctor Rhodes
Pete Volkov Profile

Projekt nanitów

Van Kleiss Profile
Gabriel Rylander profile
Peter Meechum profile
Caesar Profile2

Byli członkowie

Robo Bobo profile
Doctor Fell
Human Weaver 23
Bouvier Profile
Rombauer
Lansky
Black Knight Profile
219-Black pawns2

Bazy operacyjne

Sprzęt

Większość pojazdów, technologii, broni i mundurów w Providence jest w kolorze białym, czasami z odcieniami szarości i czerni. Ze względu na fundusze międzynarodowe, Providence ma dostęp do najnowszych wynalazków na Ziemi.

Pojazdy

Bronie

Technologia

Ciekawostki

  • Nazwy niektórych budynków Providence odnoszą się do religii katolickiej. Arkadia, inaczej zwana "Rajem", jest synonimem Nieba. Natomiast Czyściec jest miejscem, w którym dusze ludzi naprawiają swoje grzechy, aby pójść do Nieba. Providence w tłumaczeniu oznacza "Opatrzność", która odnosi się do bezpośredniej interwencji lub przejawów Bożej woli.
  • W komiksie M. Rex, logo Providence jest przedstawione jako piramida z okiem na szczycie. Symbol ten również pochodzi z ikonografii religijnej i nazywa się "okiem opatrzności".

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki