FANDOM

Rój” – szesnasty odcinek pierwszego sezonu serialu „Generator Rex”. Amerykańska premiera miała miejsce 29 października 2010 roku, natomiast polska premiera odbyła się 27 maja 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Z pozoru niegroźne E.V.O. szarańcze zjadają metal, a żeby się rozwijać potrzebują go bardzo dużo. Kierując się do Chin, niszczą każdą napotkaną na swojej drodze wioskę. Celem Rexa jest zatrzymanie potworów, ale jego maszynki wykonane są z metalu, więc chłopak musi wymyślić inne rozwiązanie, by pokonać zmutowane robale.

Streszczenie

Rój (40).jpg

Agenci obserwują zniszczoną wioskę

Mężczyzna wychodzi nad ranem ze swojego domu po wodę do studni. Nagle zauważa coś dziwnego, co zaczyna go atakować. Przerażony mężczyzna krzyczy, a E.V.O. szarańcza niszczy całą wioskę. Następnego dnia, Rex, Agent 6, Rebecca i Bobo odwiedzają zrujnowane miasteczko, gdzie próbują racjonalnie wyjaśnić całą sytuacje. Później w trakcie lotu do kolejnej atakowanej wioski, samolot atakuje jeden z potworów, jednak szybko zostaje zrzucony. Bohaterowie postanawiają wylądować w wiosce i uratować ją przed zniszczeniem przez potwory. Rex zdaje sobie sprawę, że owady zjadają metal, z którego zbudowane są między innymi jego bronie. Pomimo długiej i ciężkiej walki, herosi muszą uciec, jednakże Rebecca zabiera jedną szarańczę do badań.

Rój (285).jpg

Rex bada gniazdo E.V.O.

Holiday zaczyna badać złapanego E.V.O., a w między czasie pokazuje drużynie trasę potworów. Tym samym mogą określić, że kierują się w stronę Chin do Pekinu, w którym znajduje się największa koncentracja metalu na Ziemi. Providence udało się odnaleźć gniazdo bestii. Biały Rycerz chce wdrożyć akcję "Wybielacz" w życie, ale Rebecca sprzeciwia się, twierdząc, że potwory rozmnożą się i dostosują do okoliczności w bardzo szybkim tempie. Rex decyduje się zejść do jaskini, gdzie ma pobrać od jednego z robali specjalny feromon, potrzebny naukowcom do badań nad zachowaniem szarańczy. Niestety potwory dzielą się na pół i oznaczają Salazara jako intruza, opryskując go swoją substancją. Chłopak jest zmuszony do ucieczki, a żeby zmyć z siebie płyn wskakuje do pobliskiego jeziora. Pod wodą jest zmuszony wytrzymać dość długo, co powoduje, że zaczyna tracić przytomność. Przed zasłabnięciem przypomina sobie ważne chwile - te piękne i te najgorsze. Jego ciało opada na dno, ale nanit Omega w jego wnętrzu aktywuje się i wysyła impulsy do serca, które ponownie zaczyna pracować.

Rój (388).jpg

Skutki akcji "Wybielacz"

Rex zostaje obudzony przez doktor Holiday, która opowiada mu o tym, co zaszło. Następnie chłopak udaje się do centralnej części bazy, gdzie słyszy rozmowę Białego z Szóstym. Szef Providence aktywuje bombę wybielającą, która ma zniszczyć wszystkie E.V.O. szarańcze. Pomimo początkowego upadku wszystkich potworów z gniazda, robale regenerują się i rozmnażają. Wściekła Rebecca, przyglądająca się całemu zdarzeniu, niszczy ekran, gdyż Biały Rycerz jej nie posłuchał. Kiedy Rex prosi ją o pomoc kobieta odmawia, tłumacząc się mnóstwem pracy. Agenci Providence udają się na Wielki Mur Chiński, gdzie zamierzają odeprzeć atak E.V.O. szarańczy. Gdy potwory się zjawiają, każda broń okazuje się być nieskuteczna. Żołnierze wycofują się i z oddali przyglądają się jak robale niszczą Wielki Mur.

Rój (570).jpg

Wszystkie szarańcze zostają wybite

Ostatecznie Rebecca przybywa na miejsce i pomaga agentom, poprzez skoncentrowane feromony, które udało jej się wytworzyć z próbek pozostawionych na bieliźnie Rexa. Specyfik użyty przez agentów, pomoże oznaczyć wszystkie mutanty jako intruzów, co spowoduje zagładę szarańczy. Rex udaje się z Holy w przestworza, by przetestować działanie płynu, jednak ich myśliwiec zostaje strącony na ziemię. Aby obronić panią doktor przed nadciągającą szarańczą, Rex strzela feromonem z Grzmotodziała, co powoduje, że szarańcze zaczynają same się zabijać. Gdy z myśliwców zostaje rozpylony koncentrat, wszystkie mutanty zostają zgładzone.

Później, Bobo chcąc zemścić się na Rexie, który zniszczył więcej robali niż on, wysyła bieliznę chłopaka do telewizji z dopiskiem "Tajna broń Providence, która uratowała dzień". Zdenerwowany i zażenowany Salazar wychodzi z sali, kiedy reszta agentów zaczyna żartobliwie klaskać i wiwatować na cześć bohatera.

Występy

Postacie

Bohaterowie

Wrogowie

Lokalizacje

Przedmioty

Pojazdy i statki

Organizacje

Cytaty

  • Szósty - Rex, Bobo za mną!
  • Bobo - Wy chcecie tam zejść? Czasem przemoc fizyczna jest niezbędna, ale ja wolę...
  • Rex - Będzie git. Jesteśmy specami.
  • Bobo - Dolne piętro - staniczki, solniczki i wielka zmutowana szarańcza...
  • Rex - Ding!

Ciekawostki

  • Okazuje się, że Rex ma parę bokserek z czerwonymi motocyklami.
  • Scena, w której Rex i Bobo wspólnie walczą z robalami, wyliczając mutanty, które pokonali jest podobna do sceny z „Władcy pierścieni”, gdzie Legolas i Gimli liczyli zabitych przeciwników.
  • Fakt, że szarańcze zjadły się wszystkie nawzajem i nie pozostał żaden osobnik jest fizycznie niemożliwy. Oznacza to, że albo Providence schwytało jednego owada albo był on na tyle ranny, że sam zginął.

Błędy

  • Gdy Rex wynurzył się z wody na jego dłoniach brakuje rękawiczek.

Linki do odcinka

TH598.png

Zobacz też

v e d Odcinki pierwszego sezonu serialu „Generator Rex
Dzień, który wszystko zmienił” • „Teoria strun” • „Hen, za morzem” • „W matni” • „Architekt” • „Odmrożenie” • „Przywódca Sfory” • „Łowca” • „Wyrwa” • „Mroczne przejście” • „Zapomniani” • „Operacja: Skrzydłowy” • „Ferajna” • „Siła ciążenia” • „Co kryje prawda” • „Rój” • „Szkolenie” • „Zaraza” • „Obiecanki cacanki” • „Rewanż

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki