FANDOM

Doktor Rebecca Holiday, znana również jako Holy, jest dyrektorem do spraw badań nad E.V.O. w Providence. Swoją pozycję zdobyła ze względu na ogromne doświadczenie w dziedzinie nanotechnologii. Wraz z Agentem 6 jest odpowiedzialna za opiekę nad tajną bronią organizacji, nastoletnim Rexem Salazarem. Traktuje swoją pracę bardzo poważnie - stale monitoruje Salazara, by zapewnić mu bezpieczeństwo.

W Providence Holiday stale poszukiwała lekarstwa na mutację E.V.O., a główną jej motywacją była chęć uzdrowienia swojej nieuleczalnej siostry Beverly. W międzyczasie kobieta pomagała Salazarowi zmagać się z jego kłopotami związanymi zarówno z jego pracą w organizacji, jak i z nawiązywaniem przyjaźni, a także próbowała nawiązać bliższą relację z Szóstym. Po miesiącach badań, Rebecca w końcu zdołała wyleczyć siostrę przy pomocy maszyny doktora Brandena Mojżesza, którą sama przeprogramowała.

Po zniknięciu Rexa na sześć miesięcy, Holy odeszła z Providence i wraz z Szóstym wyruszyła na misję odnalezienia chłopaka. Gdy go znaleźli, ponownie nawiązali z nim współpracę i zaczęli walczyć przeciwko rozkazom Nowej Providence i Czarnemu Rycerzowi w grupie uderzeniowej Białego Rycerza. Później, gdy Czarna i Konsorcjum zostali pokonani, Holiday odzyskała swoją pozycję głównego badacza w Providence.

Wygląd

Rebecca ma jasnozielone oczy i ciemnobrązowe włosy, zazwyczaj spięte w kok. Nosi pomarańczowy sweter okrywający jej szyję, szarą spódnicę, biały kitel i czarne, wysokie do kolan buty. Ma smukłą, zaokrągloną twarz i jest średniego wzrostu.

Przed pojawieniem się Rexa, miała rozpuszczone włosy i nosiła dłuższy kitel oraz kolczyki. Gdy znajduje się na misji, nosi czarno-biały strój podobny do kombinezonów agentów Providence. Posiada również kombinezon kosmiczny, który nosiła, gdy przebywała na stacji kosmicznej.

Jako strój wizytowy zakłada błękitną suknię, niebieskie szpilki, złotą biżuterię oraz granatową torbę na ramię.

W przyszłości, strój Holiday zmienił się z laboratoryjnego ubioru w mundur awanturnika. Zachowała swój pomarańczowy golf, na który założyła ciemnoszarą kamizelkę i rękawy sięgające nieco wyżej łokci. Nosi ciemne spodnie z wysokimi, czarnymi butami, a na jej talii widnieje ciemnobrązowy pas na narzędzia.

Osobowość

Rebecca jest skrajnym przeciwieństwem Szóstego, ponieważ zgadza się z tym, co czuje i nie próbuje tego ukrywać. Mimo że czasami może być zapalczywa i uparta, Holiday jest bardzo opiekuńczym człowiekiem. Jej upór może prowadzić do determinacji, co widać na przykład, gdy podłączyła sobie do skroni urządzenia, które wysyłały elektrowstrząsy niepozwalające jej zasnąć tak, by znalazła rozwiązanie na E.V.O. śpiączkę. Rebecca nie boi się mówić tego, co myśli o danej sytuacji, zwłaszcza, gdy uważa, że zna lepsze rozwiązanie problemu.

Jest również empatycznym człowiekiem. Wielokrotnie wyraziła zaniepokojenie faktem, że Providence postrzega Rexa tylko jako broń, a nie jako szesnastoletniego chłopaka. Rozumie, co przechodzi chłopak cierpiący na amnezję i jak znosi presję wywieraną na niego przez Providence.

Po sześciu miesiącach nieobecności Rexa, Holiday stała się bardziej surowa i agresywna. Częściej groziła ludziom i była gotowa gwałtowanie zareagować na atak, często przy użyciu broni. Mimo impulsywności i nazbyt szybkiego chwytania za pistolet, z powodu nawet najmniejszej prowokacji, Rebecca potrafiła myśleć szybko i instynktownie, by pomóc wyjaśnić skomplikowaną sprawę.

Umiejętności

Inteligencja

Holiday probes Breach

Holiday strzela sondą w Wyrwę, by poznać lokalizację Rexa

Doktor Holiday jest ekspertem od nanotechnologii i evologii. Wykonywała wiele skomplikowanych zadań i testów z udziałem nanitów, próbując je wyłączyć. Jej inteligencja pozwala jej szybko poskładać fakty i z łatwością znaleźć rozwiązanie problemu. Dzięki logicznemu myśleniu Rebeccki i jej poradom, Providence ukończyło wiele misji i przeżyło zdarzenia zagrażające życiu, takie jak inwazja E.V.O. szarańczy.

Gdy zaatakowany przez jadowitą Chupacabrę Rex potrzebował lekarstwa, wysłał próbkę krwi bestii Holiday, która wysyntezowała antytoksynę. Swoją inteligencją wykazała się również, gdy maszyna Brandena Mojżesza zmutowała jej siostrę, Beverly. Używając wiedzy i informacji, które dał jej Mojżesz, przeprogramowała jego maszynę, tak, by rozbiła cząsteczki nanitów i wyleczyła Beverly.

Umiejętności bojowe

Holiday fights man

Rebecca walczy ze strażnikiem Brandena

Pomimo że jest naukowcem, doktor Holiday została przeszkolona przez Providence, aby potrafić się bronić. Rebecca posiada szybki refleks, co widać, gdy bez większego wysiłku uniknęła ataku trzech E.V.O. przeteleportowanych do Providence przez Wyrwę. Dodatkowo, Holy jest biegła w posługiwaniu się bronią palną. Tą umiejętność pokazała na przykład w odcinku "Mroczne przejście", gdy podczas obrony swoich przyjaciół przed E.V.O. piraniami używała blastera E.V.O. Innym razem w Abysji, gdy Szósty i Rex byli nieświadomi zbliżającego się ataku wielkiego, masywnego E.V.O., Holiday szybko wyskoczyła przed nich i zaczęła ostrzeliwać potwora tak długo, dopóki się nie wycofał. Mimo że potrafi o siebie zadbać, w niektórych sytuacjach jej celność i poziom siły, prawie doprowadziły do katastrofy. Wykazała się również niezwykłą zwinnością i gibkością, unikając schwytania przez maszynę Cezara.

Dzięki jej umiejętnościom bojowym, udało jej się powalić kilku przeciwników, w wielu stworzonych do tego sytuacjach. Gdy była uziemiona przez jednego z ludzi Brandena, łatwo wyrwała się z uścisku, chwyciła jego broń i wytrąciła ją z jego ręki, jednocześnie powalając go na ziemię potężnym ciosem. Biorąc pod uwagę jej rozmiar i budowę ciała, Holiday jest w stanie uderzyć na tyle mocno, żeby rzucić nieco wyższym od niej mężczyzną.

Inne umiejętności

Holy posiada też umiejętności pilotażu pojazdów Providence, takich jak odrzutowce i statki zwiadowcze.

Historia

Wczesne życie

Younger Rebecca

Młoda Rebecca pracująca w Providence

Kiedyś w życiu Rebeccki miała miejsce tragedia spowodowana wybuchem nanitów. Jej młodsza siostra Beverly zamieniła się w E.V.O. Mutacja wpłynęła na nią intensywnie, przekształcając ją w groteskowego potwora. To prawdopodobnie przez ten wypadek dr. Holiday dołączyła do Providence. Chciała zagwarantować swojej siostrze bezpieczeństwo, ponieważ okazało się, że była nieuleczalna. Od tamtej pory trzymana była w Dziupli, czekając na lek.

W pierwszych dniach pracy w Providence, Rebecca pracowała jako asystent medyczny doktora Fella. Była przeciwna metodzie jaką kierowało się Providence wobec E.V.O., która kazała je zwalczyć lub wybić. Mimo że jej zdanie nie liczyło się w tej sprawie, wierzyła, że jest inna alternatywa - znalezienie lekarstwa na mutację.

Pewnego dnia, Szósty podczas jednej z misji znalazł młodego Rexa. Chłopiec posiadał zdolność do leczenia E.V.O., co później Agent 6 zaprezentował Holiday. Rebecca była szczęśliwa z odkrycia, ale postanowiła z Szóstym zachować Rexa w tajemnicy przed Białym Rycerzem. Niestety Biały porwał, uwięził i zmusił Holiday do wyjawienia tajemnicy. Wraz z dr. Fellem chciał przeprowadzić dysekcję na Rexie, ale zostali powstrzymani. Fell został zwolniony z Providence, a jego miejsce zajęła Rebecca i tym samym została głównym badaczem w organizacji.

Generator Rex

Main.png Osobny artykuł: Biografia Rebeccki Holiday

Wraz z Agentem 6, Rebecca została opiekunem Rexa, któremu próbowała pomóc w odzyskaniu utraconych wspomnień. Monitorowała jego biometrię, dbała o jego bezpieczeństwo i komfort w Providence. Starała się skłonić Białego Rycerza, by traktował Rexa jak nastolatka, a nie jedynie jako broń w walce przeciwko E.V.O. Jej inteligencja niejednokrotnie przydała się podczas wielu misji, a także dzięki niej organizacja przybliżyła się do odnalezienia lekarstwa na mutację.

Po ataku Sfory na centralę Providence, Rebecca, Szósty, Bobo i Rex próbowali szybko podnieść się po ataku i stanąć na nogi. Po ukończeniu odbudowy, drużyna ponownie ze sobą współpracowała, a członkowie wspierali się nawzajem. Holiday wciąż kontynuowała poszukiwania lekarstwa na mutację E.V.O., jednak na jej drodze stawały kolejne przeszkody. Kobieta nadal próbowała pomóc Rexowi w jego kłopotach związanych z przeszłością. W końcu Rebecce udało się wyleczyć swoją nieuleczalną siostrę Beverly i tym samym odzyskać osobę, na której bardzo jej zależało.

Po zniknięciu Rexa na pół roku, Holy i Szósty opuścili Providence dowodzone przez Czarnego Rycerza, aby odnaleźć zaginionego chłopaka. Ostatecznie para znalazła Salazara i wprowadziła go w zupełnie zmieniony świat. Razem z nim dołączyli do grupy uderzeniowej Białego i rozpoczęli wojnę z nowym Providence oraz z Konsorcjum.

Występy

Generator Rex

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Komiksy

Gry

Relacje

Main.png Osobny artykuł: Relacje Rebeccki Holiday

Ciekawostki

  • Rex stwierdził, że Holiday lubi nosić czerwone szpilki w piątki. Jednak w odcinku "Architekt" nosi zwykłe czarne buty.
  • Rebecca jest kiepskim kucharzem, co potwierdza fakt, że na urodzinach Rexa upiekła tort, który był twardy jak skała.
  • Noah przypuszcza, że jej wiek wynosi 28 lat.
  • Rebecca potrafi szybko biegać w szpilkach.
  • Rebecca zdobyła trzy doktoraty.
  • Jako nastolatka, Holiday nigdy nie została zaproszona na bal.
  • Rebecca była pierwszą osobą, która użyła terminu "E.V.O." (Exponentially Variegated Organism).
  • Imię Rebeccki ujawnił Szósty w odcinku "Siostra Holiday".
  • Rebecca prawdopodobnie zna hiszpański do tego stopnia, by móc uczyć Rexa.
  • Rebecca łamię czwartą ścianę w odcinku "Przymierze bohaterów: część 1", zwracając się bezpośrednio do publiczności. Scena ta została wycięta w polskiej wersji odcinka.
  • Rebecca prawdopodobnie jest oburęczna. W odcinku "Dzień, który wszystko zmienił" pisała prawą ręką i zamierzała chwycić dłoń Szóstego lewą. W odcinku "W matni", na początku trzymała przedmioty i zapisywała notatki lewą ręką, ale pod koniec odcinka pistolet trzymała w prawej dłoni.

Zobacz też

v e d Lista bohaterów z Generatora Rexa
Główni bohaterowie

Rex SalazarAgent 6Rebecca HolidayBobo HahaBiały Rycerz

Drugoplanowi bohaterowie
Pozostali

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki