FANDOM

Rewanż to dwudziesty odcinek z serii "Generator Rex". Jego premiera w Polsce odbyła się 24 czerwca 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Van Kleiss odzyskuje swoje potężne moce i w akcie zemsty na Rexie atakuje Providence. Podczas szturmu na agencję, wysysa nanity Salazara i zyskuje zdolność tworzenia E.V.O. Nastolatek musi podjąć ryzyko i aktywować znajdujący się w jego ciele tajemniczy nanit Omega, który jest ostatnią szansą na pokonanie zagrożenia!

Streszczenie

Payback (41).jpg

Sfora atakuje Bastion

W Abysji Van Kleiss, który odzyskał część swoich mocy, informuje Sforę, że nadszedł czas na zemstę na Rexie, za to, co mu zrobił. Mężczyzna planuje zniszczyć Providence od wewnątrz i wchłonąć wszystkie nanity nastolatka, by stać się potężniejszym. Za pomocą I-Bola, Kleiss kontaktuje się ze szpiegiem w Bastionie, który oznajmia, że Salazar jest na pokładzie, więc mogą przystąpić do ataku. W tym samym czasie na pokładzie helikariera, Rex i Noah przekonują kapitana Calana, żeby oddał im stery statku, jednak tylko do następnej zmiany kursu. Nim Rex mógł wygodnie usiąść w krześle, Bastion zostaje zaatakowany przez wieloryba E.V.O., za pośrednictwem którego na pokład dostaje się Sfora i inne E.V.O. Agenci próbują odeprzeć szturm wrogich mutantów, jednak są bezsilni wobec armii bestii. Van Kleiss rozkazuje Sforze przejąć statek i odnaleźć Rexa. Na jego rozkaz I-Bol hakuje systemy bezpieczeństwa helikariera i wyłącza zasilanie.

Payback (183).jpg

Van Kleiss wysysa nanity Rexa

Rex i Noah udają się do korytarza, by powstrzymać nadciągające E.V.O. Kiedy mutanty powalają Salazara, do walki wkracza Bobo, który efektownie unicestwia kilku przeciwników opiekaczem. Rex przejmuje pałeczkę i każe przyjaciołom pomóc agentom, a on sam zajmie się głównym zagrożeniem. Chłopak przedostaje się na wyższy poziom, gdzie czeka na niego Van Kleiss i jego elita. Nastolatek zostaje szybko unieruchomiony przez Biowilka, a Kleiss przystępuje do drenażu mikrorobotów chłopaka. Po wyssaniu wszystkich nanitów z ciała Rexa, mężczyzna stwierdza, że Salazar nie jest mu już potrzebny i każe Biowilkowi się nim zająć. Mutant wyrzuca chłopaka z pędzącego Bastionu. Bez nanitów Rex nie jest w stanie wygenerować Plecolotu, jednak na ratunek przybywa mu Szósty, który otwiera właz w myśliwcu i przechwytuje spadającego nastolatka.

Payback (360).jpg

Mutanci przejmują Providence

Agenci wracają do siedziby i próbują obmyślić plan kontrataku. Rebecca bada Rexa i informuje go, że w jego ciele nie ma żadnego nanitu, oprócz jednego, znacznie różniącego się od reszty - nanitu kontrolującego. Holy stwierdza, że nigdy nie widziała czegoś takiego, ale oznajmia również, że robot jest wyłączony. W międzyczasie Van Kleiss testuje swoje nowe umiejętności, zdobyte po uzyskaniu nanitów Rexa. Po dotknięciu przez przywódcę Sfory, kapitan Calan przekształca się w groteskową bestię z symbolem rękawicy Kleissa w miejscu dotknięcia. Widząc swoje nowe moce, mężczyzna tworzy kolejnych mutantów i nakazuje podwładnym kierować Bastion na centralę. Systemy obronne bazy nie robią większego wrażenia na pędzącym statku, który gwałtownie uderza w budynek. Biały Rycerz mówi, że agenci za wszelką cenę muszą odeprzeć atak na siedzibę. Rebecca i Agent 6 stwierdzają, że lepiej będzie, gdy Rex opuści bazę, ku niewiedzy wroga.

Payback (488).jpg

Rex tworzy nową broń - Cyfrowy bat

Bobo zabiera Noah i Rexa do Jeta i pyta o współrzędne następnego celu. Salazar nie chce tak łatwo się poddać i rozkazuje szympansowi lecieć do Czyśćca. Chłopak zamierza uzupełnić swoje ciało nanitami ze zbiornika w placówce i aktywować nanit Omega, który może być ich jedyną szansą na pokonanie Van Kleissa. Mimo obaw ze strony przyjaciół, nastolatek ryzykuje utratą pamięci i decyduje się aktywować zbiornik. Doktor Holiday próbuje bronić się przed Skalamanderem, który zaatakował główne laboratorium. Kobieta ucieka do Zoo pupilków, gdzie w walce pomaga jej Beverly. W tym samym czasie Biowilk i I-Bol wchodzą do sterylnego biura, gdzie zostają zaskoczeni przez Białego. Mężczyzna aktywuje w pokoju silny magnes, który powala mutantów na kolana i osłabia ich na tyle, aby Rycerz mógł wymierzyć cios. W sali odpraw Szósty konfrontuje się z Van Kleissem, który pomimo początkowych trudności w walce z agentem, w końcu go pokonuje. Niespodziewanie na ratunek mężczyźnie przybywa Rex.

Payback (649).jpg

Rex pokonuje Kleissa

Chłopak pomyślnie odzyskał swoje stare kompetencje, ale zyskał też nowe, które demonstruje, tworząc zupełnie nową broń - Cyfrowy bat. Wyposażony w potężną maszynę, Rex przystępuje do walki z Van Kleissem. Bobo i Noah, przyglądający się walce z boku, dostrzegają Wyrwę podkładającą w pomieszczeniu ładunek wybuchowy. Szympans błyskawicznie rozbraja bombę, ale Nixon obawia się, że w całym budynku jest ich więcej. Salazar z łatwością pokonuje Van Kleissa, który po zakończeniu bitwy ucieka na ogromnym Swarmerze wprost na grzbiet wieloryba E.V.O. Przyjaciele Rexa informują go o ładunkach podłożonych w centrali. Chłopak komunikuje się z technologią w całej bazie i wyłącza wrogie urządzenia. Następnie wylatuje z pomieszczenia i udaje się za Kleissem, jednak po chwili cofa się.

Jakiś czas później, Rex leczy wszystkich agentów zamienionych w E.V.O. Biały Rycerz osobiście pojawia się w laboratorium, by pogratulować bohaterom i oznajmić, że zarówno siedziba, jak i Bastion wymagają naprawy. Rex zapewnia przyjaciół, że mimo, iż Van Kleiss powrócił w lepszym wydaniu, on również wyposażył się w nowe moce, a wojna między ludźmi i E.V.O. jeszcze się nie skończyła.

Najważniejsze wydarzenia

Debiuty

Postacie

Wrogowie

Cytaty

  • Rex - No dobra! A teraz zobaczymy co potrafi to maleństwo.
(włącza się alarm)
  • Rex - Nie dotknąłem! No serio!
  • Bobo - I po co wam to było? Jak ktoś przerywa moją drzemkę, nie ma zmiłuj. Bobo się wpienił!
  • Van Kleiss - Kiedyś odebrałeś mi coś bardzo cennego chłopcze, więc teraz ci się za to odwdzięczę.
  • Rex - Jak chcesz moją małpkę, to nic z tego!

Ciekawostki

  • W tym odcinku po raz pierwszy można usłyszeć utwór "Revolution" zespołu Orange w pełnej wersji.
    • Skrócona piosenka słyszana jest w czołówce serialu.

Błędy

  • W kilku scenach końcowej walki Rexa z Van Kleissem, rękawica Van Kleissa zmieniła swoją wielkość z długiej rękawicy na całe ramię na mniejszą zakrywającą jedynie przedramię i dłoń.

Linki do odcinka

TH598.png

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki