FANDOM

22px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy odcinka. Zobacz artykuł dotyczący postaci o tej samej nazwie - "Robo-Bobo".

Robo-Bobo to dwudziesty szósty odcinek z serii "Generator Rex". Jego premiera w Polsce odbyła się 9 grudnia 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Kiedy Providence łapie okaz królika E.V.O. i transportuje go do Zoo pupilków, okazuje się, że wściekły mutant spodziewa się potomstwa. W tym samym czasie Rex dostrzega dziwne zachowanie u swojego małpiego przyjaciela. Chłopak odkrywa, że Bobo zastąpił się zaawansowanym androidem, który zaczyna zachowywać się znacznie gorzej niż jego twórca.

Streszczenie

Robo-Bobo (46).jpg

Rex zauważa dziwne zachowanie Bobo

Niedaleko siedziby Providence, Rex próbuje schwytać niesfornego królika E.V.O., który wydaje się być niełatwym przeciwnikiem, nawet dla nastolatka. Z pomocą Salazarowi przybywa Bobo, który wbrew oczekiwaniom chłopaka, strzela do mutanta kulkami lucerny zamiast standardowymi pociskami z wyrzutni rakiet. Rex od razu zauważa dziwne zachowanie szympansa, który jest miły, pomocny i optymistyczny, co jest jego kompletnym przeciwieństwem. Salazar udaje się do dr. Holiday, która wyjaśnia nastolatkowi, że przed mutacją Bobo był tresowaną małpą filantropa, która pomagała chorym dzieciom w szpitalach. Kobieta stwierdza, że szympans po prostu miewa przebłyski swojej dawnej osobowości, ale Rex wciąż jest podejrzliwy wobec przyjaciela.

Robo-Bobo (171).jpg

Salazar dowiaduje się o Robo-Bobo

Po bliższej obserwacji zachowania małpy, Rex postanawia porozmawiać o Bobo z Szóstym, jednak nawet agent nie traktuje sprawy nastolatka poważnie. Salazar wyrządza w pokoju przyjęcie, podczas którego między bohaterami wywiązuje się krótka walka. Kiedy Rex uderza Bobo, jego głowa odpada i okazuje się, że szympans jest robotem. Prawdziwy Bobo kontaktuje się z chłopakiem poprzez androida i wyjaśnia, że gdy raz na jakiś czas musi wymknąć się z Providence, "Robo-Bobo" go zastępuje. Salazar postanawia przeprogramować maszynę, tak, aby zachowywała się jak prawdziwy szympans.

Robo-Bobo (341).jpg

Króliki E.V.O. opanowują Zoo

Rex wmawia androidowi, że "dobre jest złe, a złe dobre", a następnie razem robią dowcipy agentom Providence. Tymczasem w Zoo pupilków Rebecca bada schwytanego królika E.V.O. i oznajmia Szóstemu, że mutant jest wciąż agresywny ponieważ spodziewa się potomstwa. Wkrótce Rex i Robo-Bobo zostają wezwani do Zoo, które zostaje opanowane przez hordę małych królików, równie wściekłych co ich matka. Zwierzęta bezlitośnie atakują Salazara, a gdy Holy prosi Bobo o pomoc, ten kierując się nowo poznaną zasadą dotyczącą dobra i zła, uwalnia matkę mutantów i rusza w głąb lasu. Salazar dogania robota, który wyjawia, że planuje wyrządzić dowcip wszechczasów.

Robo-Bobo (469).jpg

Robo-Bobo wykonuje swój "popisowy numer"

Gonitwa za rozwścieczonym królikiem szybko kończy się, gdy Agent 6 uwiązuje mutanta do drzewa. Robo-Bobo dostaje się do panelu sterowania i poprzez zwarcie otwiera wszystkie wyjścia z Zoo. Zmutowani mieszkańcy dżungli szykują się do ucieczki, jednak w porę zjawia się prawdziwy Bobo, który wdaje się w pojedynek ze swoim zmechanizowanym sobowtórem. Robot przecina sznur trzymający wściekłą matkę królików, która natychmiast atakuje Salazara. Bohaterowie zawzięcie walczą z przeciwnikami. W tym samym czasie Rebecca, Szósty i inni agenci starają się złapać wszystkie szalejące po Zoo małe króliki. Robo-Bobo przejmuje kontrolę nad E.V.O. z lasu i wraz z nimi kieruje się w stronę wyjścia. Prawdziwy Bobo próbuje do tego nie dopuścić i naciera na robota.

Robo-Bobo (683).jpg

Bobo pokonuje swojego sobowtóra

Szympans pokonuje robota, a zamykające się drzwi miażdżą jego robotyczne ciało na pół. Wszystkie mutanty wracają w popłochu do swoich siedlisk, a Holiday uspokaja matkę młodych królików. Agent 6 żąda od Bobo wyjaśnień. Małpa zmyśla i tłumaczy, że jego dawny wróg porwał go i zastąpił mechanicznym odpowiednikiem, który miał zabić bliskie mu osoby. Ku zdziwieniu Rexa, Szósty wierzy w fałszywą wersję szympansa. Później Salazar pyta przyjaciela o prawdziwy powód jego zniknięcia, a gdy Bobo ponownie zaczyna opowieść o swoim właścicielu filantropie, Rex generuje Łupniołapy i zaczyna ścigać go po pokoju.

Najważniejsze wydarzenia

  • Bobo wymyka się z Providence, a na jego miejscu pojawia się skonstruowany przez niego android Robo-Bobo.
  • Rex przeprogramowuje osobowość Robo-Bobo, który wymyka się spod kontroli i zaczyna szaleć, jednak zostaje pokonany przez prawdziwego Bobo.
  • Przeszłość Bobo zostaje w niewielkim stopniu odkryta.

Debiuty

Postacie

Neutralni

Wrogowie

Cytaty

  • Rebecca - Martwisz się, że Bobo zachowuje się jak odpowiedzialny członek tej organizacji?
  • Rex - Gdybyś powtórzyła to zadanko, usłyszałabyś jak głupio brzmi.
  • Rex - On nie jest sobą Szósty, świruje przez niego. Nic nie widzisz?
  • Szósty - Zważywszy, że spałem jeszcze trzy sekundy temu... to nic.
  • Rex - Och weź przestań! Mogę dać głowę, że on... chwila. Śpisz w garniturku? Okej to też dziwne, ale nie wszystko na raz.
  • Rex - Nie cierpię cię.
  • Bobo - Potem skopiesz mi zadek zamiast do niego gadać, bo muszę już kończyć.
  • Szósty - Czy mówiłem już, że nie znoszę tej małpy?
  • Rebecca - Setki razy.
  • Bobo - Skończysz jak Terminator Robciu.
(Robo-Bobo uzbraja się)
  • Robo-Bobo - Zaczynaj bananojadzie.

Ciekawostki

  • W tym odcinku okazuje się, że Szósty śpi w swoim garniturze.
  • Człowiek w fioletowym kapelusz, z którym rzekomo pracował Bobo przed dołączeniem do Providence, może być nawiązaniem do "pana w żółtym kapeluszu" z książek i serialu dla dzieci "Ciekawski George".

Linki do odcinka

TH598.png

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki