FANDOM

Teoria strun” – drugi odcinek pierwszego sezonu serialu „Generator Rex”. Amerykańska premiera miała miejsce 30 kwietnia 2010 roku, natomiast polska premiera odbyła się 18 lutego 2011 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Biały Rycerz jest gotów podjąć drastyczne środki, aby zlikwidować bardzo niebezpieczne E.V.O., z którym Rex nie daje sobie rady. Czy młody bohater znajdzie sposób na wyleczenie mutantów i ocalenie Nowego Jorku zanim będzie za późno?

Streszczenie

Six's agility

Szósty podczas walki

W małej hiszpańskiej wiosce, E.V.O. nazwany przez Rexa "Kaktusomenem" wpada w szał. Agent 6 kieruje się rozkazem i zamierza zabić potwora. Tymczasem mały Hiszpan zatrzymuje Salazara i przestraszony tłumaczy, że bestia jest tak naprawdę księdzem nazywanym wielebnym Jose. Poruszony protestem dziecka, Rex za pomocą Łupniołap podkopuje się pod potwora i w ostatni momencie, uzdrawia go. Tłum gapiów podbiega i pomaga księdzu, natomiast Rex jest zły na Szóstego, o to, że chciał zabić kapłana. Szósty mówi, że "rozkaz to rozkaz" i odchodzi. Zdezorientowany bohater zauważa radość w oczach młodego Hiszpana.
Generator Rex Basketball

Rex i Noah grają w koszykówkę

Rex udaje się po radę do Noah. Tłumaczy, że Providence zabija niektóre E.V.O., chociaż większość z nich to ludzie, którzy posiadają rodziny. Nixon nie potrafi pomóc przyjacielowi, gdyż uznaje, że to on jest bohaterem i powinien sam się nad tym zastanowić. Po chwili na boisko przybywa grupa agentów wraz z Szóstym, którzy zabierają nastolatka do bazy. Na miejscu Rebecca ukazuje Rexowi jednego z zombie, który żyje i jest wszystkiego świadomy, jednak nie może kontrolować swoich działań. Biały Rycerz wyjaśnia, że Providence obserwowało ten typ E.V.O. od dawna, jednak rozprzestrzeniają się coraz bardziej. Dodaje, że przywódcą potworów jest jeden z wybitnych naukowców, Peter Meechum. Oprócz wybitnego mózgu i pajęczych nóg zyskał umiejętność aktywacji uśpionych nanitów wewnątrz ludzi. W ciągu ośmiu godzin od swojej mutacji, Meechum przekształcił 11 milionów ludzi w zombie.

Six String Theory

Armia zombie walczy z Szóstym

Po przybyciu bohaterów do Nowego Jorku, armia E.V.O. szybko ich odnajduje i atakuje. Rex próbuje wyleczyć Meechum'a, jednak ten proponuje mu współpracę. Chłopak nie zgadza się, a jego nanity nie mogą wyleczyć naukowca. Łupniołapa Salazara zostaje zainfekowana i nie słucha się właściciela. Rebecca wspiera chłopaka i tłumaczy mu, że nie może pozwolić sobą sterować. Nastolatek pod wpływem agresji niszczy maszynę i uwalnia się od władania mutanta. Tymczasem Biały pozwala kapitanowi Calanowi przygotować akcję "Wybielacz". Gdy Rex dowiaduje się o zamiarach przywódcy, nie chcę mu pozwolić na zniszczenie miasta i pozbawienie wielu ludzi ich rodzin. Po pewnym czasie ponownie odnajdują E.V.O., jednak ten zamienia Bobo w mutanta. Podczas walki, Rex kontaktuje się z przyjacielem, który włamuje się do domu Petera i dowiaduje się o jego córce Sarze, która została porwana. Meechum zgadza się na pomoc, dzięki czemu Rex ulecza go i resztę mieszkańców Nowego Jorku. Kilka sekund przed uruchomieniem bomby nuklearnej, Salazar dezaktywuje ją, nie wiedząc, iż Szósty zrobił to wcześniej.

Peter pleads for help

Peter prosi o pomoc

Tuż po uleczeniu Petera, Rex spełnia obietnice i włamuje się do celi w zamku Van Kleissa, skąd wyciąga Sarę. Przyprowadza ją do Meechuma, który zostaje objęty ochroną. Naukowiec nie chce wyjawić co dokładnie chciał od niego wróg. Szósty informuje Rexa, że w końcu się złamie. Tymczasem Biowilk oznajmia Van Kleissowi, że Peter został uleczony, a Sara uratowana, po czym pozostawia mistrza w ponurej determinacji.

Występy

Postacie

Bohaterowie

Wrogowie

Lokalizacje

Przedmioty

Pojazdy i statki

Organizacje

Cytaty

  • Rex - Jeden mały krok dla mnie... i jeden wielki łomot dla wrednego E.V.O. Przybywam!
  • Rex - Wielkie dzięki Szósty, ale na drugi raz daj mi szansę.
  • Szósty - To jest wojna. A rozkaz to rozkaz. Nawet jeżeli nas wpienia.
  • Noah - Pierwsze pudło!
  • Rex - Nie tak łatwo być zwyczajnym...
  • Noah - Masz wielkie mechaniczne łapy i czadowy sprzęt. W tobie nie ma nic zwyczajnego!
  • Bobo - Strasznie się dziś wnerwili, że się znów urwałeś. Na drugi raz mnie zabierz, dobra?
  • Rex - Ale numer... ten facio to zombiak?
  • Rebecca - To nie zombie. Ten biedak żyje i jest świadomy, ale nie może kontrolować swoich działań.
  • Bobo - Jak Bobo w Las Vegas. Dryń, dryń!
  • Bobo - Ej! Nie przesadzaj z wodą bracie. Tą bluzę pierze się na sucho...
  • Szósty - Rex! Dostaliśmy rozkaz. Musimy się wycofać.
  • Rex - Bo co! Wciąż powtarzasz, że to jest wojna, ale o co my walczymy? Gwiżdże na taki rozkaz, wiesz? To są ludzie. Oni mają rodziny!
  • Rex (do samego siebie) - No Rex, jak tam Nowy Jork? Ooo ekstra. Trochę zwiedziłem, trochę się biłem i poznałem wielki, fajny mózg.
  • Rex - Cześć brachu. Sorki, że dałem Ci z piąchy.
  • Bobo - Nic nie szkodzi. Wczoraj naplułem Ci do zupy.

Ciekawostki

Błędy

  • Wkrótce.

Linki do odcinka

TH598

Baje.pl favicon — Zobacz odcinek w serwisie Baje.pl: Klik!

Zobacz też

v e d Odcinki pierwszego sezonu serialu „Generator Rex
Dzień, który wszystko zmienił” • „Teoria strun” • „Hen, za morzem” • „W matni” • „Architekt” • „Odmrożenie” • „Przywódca Sfory” • „Łowca” • „Wyrwa” • „Mroczne przejście” • „Zapomniani” • „Operacja: Skrzydłowy” • „Ferajna” • „Siła ciążenia” • „Co kryje prawda” • „Rój” • „Szkolenie” • „Zaraza” • „Obiecanki cacanki” • „Rewanż