FANDOM

Stub Ten artykuł jest aktualnie edytowany przez użytkownika WindMarine12.
Aby zapobiec konfliktom edycji, poczekaj, aż ten szablon zniknie ze strony. Dopuszcza się edycję drobnych błędów interpunkcyjnych i ortograficznych.

Zaś ja nie przeżyję bez nanitów. To, co Providence zwie „lekiem”, nazywam „śmiercią”!

—Van Kleiss, „Piaskiem pisane

Van Kleiss – były przywódca Sfory i władca Abysji oraz naukowiec, który brał udział w nanoprojekcie. Chce przejąć władzę nad światem i rozpocząć nową erę E.V.O. Aby osiągnąć swój cel stworzył grupę złożoną z niebezpiecznych mutantów, znaną jako Sfora. Twierdzi, że zna przeszłość Rexa, przez co wykorzystuje to, by zachęcić chłopaka do dołączenia do niego lub korzysta z tego, gdy ten chce go zniszczyć czy schwytać.

Biografia

Wczesne życie

320 Van Kleiss

Van Kleiss podczas projektu nanitów

Van Kleiss był naukowcem, który uczestniczył w pierwotnym projekcie nanitów wraz z Gabrielem Rylanderem, Peterem Meechumem, Rafaelem, Cezarem i Violettą Salazar[1]. Kleiss był chciwym człowiekiem, który chciał władzy i myślał, że nanity pomogą mu ją zdobyć. Po zauważeniu, że Konsorcjum również posiada podobny cel, zamordował rodziców Rexa, którzy wywołali eksplozję, sabotując poznane plany Konsorcjum[2].

Gdy nastąpił wybuch nanitów, Van Kleiss był bezpośrednio blisko eksplozji, którą jako jeden z nielicznych przeżył. Później odkrył, że został obdarzony zdolnością kontrolowania środowiska Abysji, które było przesiąknięte nanitami[3].

Generator Rex

Main.png Osobny artykuł: Biografia Van Kleissa

Van Kleiss niepodzielnie rządził swoją krainą. Providence wiedziało o jego istnieniu, jednak nie był na ich celowniku, bo nie sprawiał większych kłopotów, dopóki nie poznał tajnej broni agencji, którą był znany mu z przeszłości Rex. Kleiss stworzył elitarną grupę E.V.O., znaną jako Sfora, która pod jego dowództwem obserwowała nastolatka, a gdy przyszedł na to czas przenieśli się do Abysji. Van Kleiss stwierdził, że posiada odpowiedzi na nurtujące chłopaka pytania, ale okazało się, że pragnął jedynie wyssać jego nadzwyczajne nanity. Kleiss szybko stał się nemezis Rexa, jak i również niebezpiecznym wrogiem dla Providence. Razem ze swoją elitą próbował stworzyć nową erę E.V.O.

Po nieudanej próbie przejęcia centrali Providence, Van Kleiss wciąż próbował sabotować działania organizacji i kontynuował proces ekspansji swojej E.V.O. armii. Aby uzyskać większą potęgę i zastępy mutantów, mężczyzna przeprowadził kilka ciężkich wypraw, między innymi do Słoja robali, jednak Providence zawsze stawało mu na drodze. W międzyczasie starał się skłócić Rexa z jego odnalezionym bratem Cezarem, którego, jak twierdzi, znał z czasów nanoprogramu.

W skutek jednej z niespodziewanych misji, Wyrwa przeniosła Kleissa w odległą przeszłość, skąd mężczyzna za wszelką cenę szukał sposobu na powrót do teraźniejszości. Stworzył komorę hibernacyjną, dzięki której wrócił do swoich czasów i został odnaleziony przez zupełnie nowe Providence, kierowane przez Czarnego Rycerza. Obłąkany i niezrównoważony po podróży Kleiss został przydzielony do odnowionego nonoprojektu. Jednakże, jak się później okazało, jego szaleństwo było tylko częścią kolejnego przebiegłego planu.

Wygląd fizyczny

Van Kleiss jest wysokim, szerokim w ramionach mężczyzną w średnim wieku. Jego twarz jest podłużna i posiada podkrążone, ciemnobrązowe oczy. Długie czarne włosy mają srebrne smugi na prawym i lewym końcu opadającej na twarz grzywki.

Jego standardowy strój składał się z długiego, ciemnoszarego płaszcza, złotego kołnierza połączonego ze złotym napierśnikiem w kształcie koła oraz czarną koszulką w szare, poziome paski. Nosi również szare spodnie przepasane skórzanym paskiem ze złotą klamrą oraz wysokie, czarne buty ze złotymi sprzączkami. Na lewej ręce nosi dużą, złotą rękawice sięgającą przedramienia, której używa do drenażu nanitów z innych E.V.O. Czubki palców zakończone są tępymi szpilami, które przekształcają się w ostre igły, gdy Van Kleiss chce się pożywić nanitami[3].

Po wyleczeniu Van Kleissa, mechaniczna ręką mężczyzny rozpadła się i wróciła do postaci normalnej ludzkiej dłoni[4]. Chociaż nie zostało to pokazane w serialu, w pewnym momencie mężczyzna stworzył ulepszoną wersję rękawicy, która pokrywała całą jego rękę[5].

Van Kleiss nanite armor2

Nanitowa zbroja Van Kleissa

Gdy wybrał się w podróż do Amazonii, musiał nosić specjalną nanitową zbroję, która dostarczała mu nanity z gleby z Abysji znajdującej się w specjalnych torbach. Zbroja posiada czarno-szary schemat kolorów ze złotymi elementami. Mechaniczne części Van Kleissa wciąż były widoczne, a dodatkowo do pleców mężczyzny podpięte były dwie długie rury, transportujące potrzebne do przeżycia mikromaszyny[1].

Podczas oficjalnej uroczystości mającej na celu przyłączenie Abysji do ONZ-u, Van Kleiss nosił czarny garnitur z czerwono-złotymi wykończeniami rękawów oraz naramiennikami tego samego koloru. Posiadał również skórzany pas ze srebrną klamrą, a jego włosy zaczesane były do tyłu[6].

Endgame Pt 2 (78)

Van Kleiss po podróży w czasie

Po incydencie z podróżą w czasie, Kleiss celowo zaczął udawać utratę zmysłów, dlatego zapuścił brodę i wąsy, a jego włosy były nieco zaniedbane, co dodało mu wyglądu szaleńca[7]. Jakiś czas później, mężczyzna zgolił brodę i wąsy oraz uporządkował swój wygląd[2].

We wczesnych latach, gdy pracował przy nanoprojekcie, Van Kleiss nie posiadał białych pasemek na włosach, które zaczesane były do tyłu. Nosił wtedy czarną koszulę, ciemnobrązowe spodnie, czarne półbuty oraz biały kitel laboratoryjny[2].

Osobowość

Dark Passage (261)

Van Kleiss zamienia Dzikiego Kota w kamień

Sprytny i zmanipulowany Van Kleiss nie waha się wykorzystywać okazji, by ułatwić sobie osiągnięcie celu. Jest zimny i bezwzględny jeśli chodzi o realizacje swoich intencji. Jeżeli członek Sfory nie spełnia kryteriów Van Kleissa, mężczyzna wyssie jego nanity oraz przekształci w kamienny posąg, który prawdopodobnie umieści w swoim ogrodzie.

Van Kleiss przez większość czasu mówi i zachowuje się w uprzejmy sposób, nawet podczas walki lub podczas drwin ze swoich przeciwników. Posiada również humorystyczną stronę osobowości, co pokazał, gdy zatrzymał się w połowie bitwy, by po prostu zapytać Rexa dlaczego „wyżywa się na ścianie”. Jednak uprzejma postawa Kleissa po prostu ukrywa ciemniejszą stronę jego osobowości. Był w stanie oszukać wielu ludzi, co nie udałoby się, gdyby znali jego złowrogą naturę.

Potrafi zaplanować z najmniejszymi szczegółami każdy swój plan, co udowodnił, gdy potajemnie transportował przesiąkniętą nanitami glebę z Abysji pod Nowy Jork, by stać się tak potężnym, jak we własnym królestwie i przejąć ONZ. Zachowuje trzeźwość umysłu nawet w sytuacjach, w których nie wszystko idzie zgodnie z jego planem.

Zdecydowanie nie lubi Providence. Twierdzi, że nie lubi wtrącania się w jego plany. Nie podoba mu się fakt, że ludzie widzą Providence jako „zbawicieli”, a sam mówi, że prawdziwym „zbawicielem” jest on sam. Celowo nie ogłosił swojego przybycia do Nowego Jorku lub nie powiedział o swoim immunitecie dyplomatycznym, tak, by Providence zaatakowało go i jego popleczników, tylko w celu upokorzenia ich. Ponadto, gdy Rex zapytał Kleissa dlaczego zawsze stara się zniszczyć lekarstwo na mutację, odpowiedział, że on nie przeżyje bez nanitów, a to co Providence nazywa „lekiem”, on nazywa „śmiercią”.

Black Knight and Van Kleiss 2

Czarna rozmawia z w pełni świadomym Van Kleissem

Po jego przygodach z podróżami w czasie i powrocie do teraźniejszości, wydawało się, że stan umysłu Van Kleissa stał się bardzo delikatny i niestabilny. Na przykład, gdy opuścił kapsułę, zaczął histerycznie krzyczeć, że „[ona] się zbliża” i uciekł tak szybko, jak tylko mógł. Gdy był sam, recytował to co pisał, mówił sam do siebie i krzyczał.

Kilka razy zostało zasugerowane, że Van Kleiss udawał szaleństwo. Zostało to pokazane, gdy wykazał się klarownością podczas pierwszej rozmowy z Czarnym Rycerzem. Również, gdy groził mu Dziki Kot, wykazał się jasnością poprzez zmianę mimiki twarzy z szerokiego uśmiechu na poważna minę, która prawdopodobnie sugerowała ponowny drenaż nanitów z mutanta. W następstwie, Dziki Kot zignorował Kleissa i rzucił nim na podłogę. Jego szaleństwo w końcu okazuje się być podstępem. Celowo udawał obłęd, aby ani Cezar, ani Konsorcjum nie zdobyło mocy, której pożądał z Meta nanitów.

Umiejętności

Moce

TDTEC502

Kleiss używa swojej rękawicy

  • Umiejętności wzmocnione przez rękawicęRękawica daje Van Kleissowi nadludzką siłę, co pokazał, gdy w odcinku „Przymierze” rzucił ogromną, wielotonową płytą[8], czy też w odcinku „Rewanż”, gdzie z łatwością przebił pięścią skałę[5]. Jego ręka jest w stanie rozciągnąć się na 10 metrów, co zapewnia mu możliwość atakowania z dystansu. Potrafi również wystrzelić mnóstwo ostrych szpil z czubków palców rękawicy. Dodatkowo, rękawica może naładować jego ciało nanitami, co zwiększa jego zdolności fizyczne.
    • Zwiększona siła – Wkrótce.
    • Zwiększona wytrzymałość – Wkrótce.
    • Absorbcja nanitów – Choć jest to bardziej mechanizm służący do przetrwania niż moc, Van Kleiss może używać swojej rękawicy do drenażu nanitów z innych E.V.O. W procesie tym, E.V.O. zostaje zamienione w kamienny posąg[1]. Mutanty, które zostały zamienione w kamień, formalnie żyją, a niektóre nawet są w stanie wyrwać się ze skamieniałości, gdy się skupią, ale ponownie okrywają się powłoką, gdy ich koncentracja zostaje zaburzona[9].
    • Tworzenie E.V.O.
      E.V.O. Creation4

      Van Kleiss tworzy E.V.O.

      Po wchłonięciu wszystkich aktywnych nanitów Rexa – z wyjątkiem nanitu Omega – Van Kleiss zyskał możliwość tworzenia E.V.O.. Mutanty, które sam stworzył, są naznaczone złotym symbolem jego rękawicy w miejscu, gdzie Kleiss dotknął ofiary, by aktywować jego nanoroboty[5]. Tworzone potwory są bardzo niestabilne i jeśli nie wyleczy się ich w odpowiednim czasie, staną się nieuleczalne[10].

Byłe moce

Po zostaniu wyleczonym przez Rexa, Van Kleiss tracił wszystkie swoje zdolności E.V.O., chociaż twierdził, że nienaruszone zostało źródło jego umiejętności: intelekt. Kiedy wrócił, całe jego lewe ramię było bio-mechaniczne, a niektóre jego zdolności wróciły nieco wzmocnione.

TDTEC588

Van Kleiss podróżujący na przyzwanym pnączu

  • Manipulacja środowiskiem – Znajdując się w Abysji, Van Kleiss był bardzo potężny. Jako że gleba została przesiąknięta nanitami, Kleiss mógł kontrolować całe środowisko. Potrafił wzywać masywne korzenie, czy niezwykle chwytne pnącza, które mogły pochwycić ofiarę, lub przenosić Van Kleissa w inne miejsce. Był w stanie wywołać na pewnym obszarze opady deszczu[3]. Mógł również uformować korzenie z ciała i używać ich jako prowizorycznych broni[1]. Był tak silny, że jego przeciwnicy nie ośmielali się go atakować na terenie krainy. Gdy Providence wysłało armię, aby uratować Rexa z Abysji, wszystkie jednostki zostały z łatwością pokonane. Szósty był jedynym ocalałym agentem z eskorty ratunkowej[3]. Kiedy wyruszał na wycieczki poza granice Abysji, zabierał ze sobą glebę przepełnioną mikrorobotami. Wyjawił, że bez ziemi z krainy umrze lub przynajmniej zostanie poważnie osłabiony[6]. Jego ciało działało jako stabilizator organiczny dla bardzo niestabilnych nanitów znajdujących się w Abysji. Doktor Holiday zasugerowała, że Van Kleiss był związany z nimi na poziomie molekularnym. W rezultacie, gdy Rex zabił go uczynił mikroroboty bardziej niestabilnymi, przez co w Abysji zaczęły pojawiać się tajemnicze anomalie[4].
TDTEC741

Van Kleiss regeneruje ciało

  • Regeneracja – Będąc w Abysji, mężczyzna był praktycznie nieśmiertelny i mógł regenerować się bez względu na ilość czy wielkość obrażeń[3].
  • Boskość – Gdy Van Kleiss zdobył moce wszystkich Meta nanitów, chwilowo zdobył boskie moce. Jednakże potężna siła robotów spowodowała eksplozję rękawicy i mężczyzna szybko stracił Meta nanity[2].

Zdolności

  • Inteligencja – Van Kleiss posiada rozległą wiedzę o nanitach, jako że był jednym z wielu naukowców pracujących nad projektem nanitów.
    • Wielojęzyczność – Van Kleiss zna wiele języków, w tym klasyczną łacinę[7].
  • Umiejętności bojowe – Van Kleiss jest niezwykle szybki i zwinny, co pokazał, gdy zaatakował go gladiator – mężczyzna wykonał unik i szybko pojawił się za przeciwnikiem. Jest również wyszkolonym wojownikiem, co udowodnił pokonując z łatwością kilku biegłych w walce wręcz gladiatorów[7].
  • Umiejętności akrobatyczne – Wkrótce.
  • Umiejętności taktyczne – Van Kleiss pokazał, że kontroluje armię E.V.O., które są na każdą jego komendę i zawołanie. Jego najmocniejsi poplecznicy uformowali grupę znaną jako „Sfora[3].
  • Zwiększona zwinność – Wkrótce.
  • Zwiększony refleks – Wkrótce.

Wyposażenie

  • Nanity – Van Kleiss, podobnie jak wszyscy mieszkańcy Ziemi, posiada w swoim ciele mikroskopijne nanity. Aktywne mikroroboty czynią go E.V.O. i zapewniają mu nadnaturalne zdolności manipulacji środowiskiem Abysji[3].
  • Meta nanity – Gdy Van Kleiss oszukał Konsorcjum i wykorzystał cyklotron, by przejąć moc Meta nanitów dla siebie, wszedł w posiadanie wszystkich pięciu nadrzędnych mikrorobotów, dzięki którym zyskał boskie moce. Jednakże nie mógł nacieszyć się potęgą, ponieważ roboty spowodowały spięcie w rękawicy, która eksplodowała i pozbawiła mężczyznę nanitów kontroli[2].

Bronie

Inne wyposażenie

Występy

Generator Rex

Sezon 1

Sezon 2

Sezon 3

Komiksy

Gry

Relacje

Main.png Osobny artykuł: Relacje Van Kleissa

Ciekawostki

  • Providence wiedziało o Van Kleissie i Sforze zanim Rex dołączył do organizacji. Jednak, jak twierdzi Agent 6, nie sprawiali problemów, aż do rozpoczęcia serii[3].
  • Van Kleiss jest pierwszą postacią w serii, która krwawiła[6].
  • Pomimo utraty swoich pierwotnych umiejętności, Van Kleiss twierdzi, że nadal posiada uczucie nanitowego głodu[11].
  • Wydaje się, że Van Kleiss znał rodziców Rexa na tyle dobrze, by móc określić jakie cechy przejął po nich ich syn[11].
  • Van Kleiss” po holendersku oznacza „z Ziemi”, co jest ukłonem w stronę jego umiejętności kontrolowania gleby i roślinności w Abysji.
  • W odcinku „Zagadka Sfinksa”, Van Kleiss pojawia się epizodycznie na hieroglifie[12]. Hieroglif pojawia się również w komiksie „Bohaterów dwóch”, który w Stanach Zjednoczonych został wydany przed premierą odcinka.
  • Podczas swoich wcześniejszych występów, Kleiss prawie wcale nie używał technologii, a jako środek transportu używał jedynie E.V.O.
  • Van Kleiss prawdopodobnie jest oburęczny, ponieważ potrafi pisać prawą ręką i używać swojej rękawicy, która znajduje się na lewej ręce[13].
  • Van Kleiss jest imponującym aktorem[6][2].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Marsha Griffin (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (18 czerwca 2010). „Mroczne przejście”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 10.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Rob Hoegee (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (3 stycznia 2013). „Ostateczna rozgrywka: część 2”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 20.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 Man of Action (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (23 kwietnia 2010). „Dzień, który wszystko zmienił”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 1.
  4. 4,0 4,1 Marsha Griffin (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (22 października 2010). „Co kryje prawda”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 15.
  5. 5,0 5,1 5,2 Rob Hoegee (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (9 grudnia 2010). „Rewanż”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 20.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Alex Van Dyne (scenariusz) & Sam Montes (reżyseria). (4 czerwca 2010). „Przywódca Sfory”. Generator Rex. Sezon 1. Odcinek 7.
  7. 7,0 7,1 7,2 Paul Giacoppo (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (10 lutego 2012). „Krótka historia czasu”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 14.
  8. Paul Giacoppo (scenariusz) & Chris Graham (reżyseria). (4 marca 2011). „Przymierze”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 5.
  9. James Felder (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (14 października 2011). „Uziemiony”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 18.
  10. Rob Hoegee (scenariusz) & Rick Morales (reżyseria). (4 lutego 2011). „Demolka”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 1.
  11. 11,0 11,1 Ken Pontac (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (22 kwietnia 2011). „Rakietki w dłoń”. Generator Rex. Sezon 2. Odcinek 12.
  12. James Felder (scenariusz) & Seung-Hyun Oh (reżyseria). (16 grudnia 2011). „Zagadka Sfinksa”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 4.
  13. Eugene Son (scenariusz) & Kenji Ono (reżyseria). (9 lutego 2013). „Starzy wrogowie”. Generator Rex. Sezon 3. Odcinek 18.

Zobacz też

v e d Lista wrogów z Generatora Rexa
Główni wrogowie
Drugoplanowi wrogowie
Pozostali