FANDOM

Violeta Salazar jest żoną Rafaela Salazar i matką Cezara oraz Rexa Salazara.

Wygląd

Violeta była wysoką kobietą o smukłej twarzy i szczupłej sylwetce. Posiadała ciemnobrązowe, długie włosy, a na nosie nosiła okulary. Zazwyczaj ubrana była w ciemną sukienkę, ciemnofioletowy sweter, pod którym znajdowała się jasna koszula oraz długi, biały płaszcz laboratoryjny.

Osobowość

Według Van Kleissa, Violeta była bardzo upartą kobietą, co odziedziczył po niej Rex. Cezar opisał ją jako źródło bezpieczeństwa, ochrony i opieki dla niego i swojego brata.

Historia

Wczesne życie

Violeta była hiszpańskim naukowcem z Meksyku. Wyszła za mąż za Rafaela Salazara i wkrótce urodziła mu syna Cezara. Razem z mężem i synem zaczęła podróżować po całej kuli ziemskiej, a osiedli dopiero w Genewie, w Szwajcarii, gdzie urodził się jej drugi syn Rex.

Później, Violeta wraz z Rafaelem i Cezarem rozpoczęła pracę nad projektem nanitów, w którym udziały brali najwybitniejsi naukowcy na Ziemi. Program ufundowała grupa biznesmenów, znana jako Konsorcjum. Podczas badań, naukowcy podzielili się na dwie grupy, a każda z nich posiadała inne pomysły na wykorzystanie mocy nanitów. Rafael i Violeta silnie wspierali teorię maszyn kontrolowanych przez człowieka, natomiast ich syn twierdził, że nanoroboty powinny być kontrolowane przez inny nanit, dlatego zbudował Alfę.

Wkrótce, podczas badań dziesięcioletni Rex został ciężko ranny z powodu nieszczęśliwego wypadku. Rodzice chłopca zdecydowali się na wlew partii aktywnych nanitów, które mogły uratować jego życie. Po udanej operacji, naukowcy zauważyli większy potencjał robotów, a Konsorcjum pragnęło wykorzystać ich pełną moc. Aby biznesmeni nie zyskali upragnionej potęgi, Violeta razem z mężem i synem postanowili sabotować projekt nanitów. Podczas sabotażu, Salazarowie znajdowali się w pomieszczeniu z uszkodzonym i przeciążonym reaktorem nanitów, a zostali w nim zamknięciu przez Van Kleissa. Kiedy nastąpił ogromny wybuch, który rozsiał nanity po całej Ziemi, Rafael i Violeta zginęli, a Cezarowi i Rexowi udało się uciec.

Generator Rex

Przymierze bohaterów: część 1

Violeta pojawiła się w retrospekcji Cezara, w której mężczyzna tłumaczył, że naukowcy z projektu nanitów sprzeczali się w temacie kontrolowania nanitów. Jedni popierali teorię maszyn z samokontrolą, w wyniku czego powstał Alfa, a drudzy przystawali do teorii kontrolowania mikrorobotów przez człowieka.

Ostateczna rozgrywka

Violeta pojawiła się w retrospekcjach Rexa, które przedstawiały jego młodzieńcze lata, spędzone z rodziną, a także wspomnienia z projektu nanitów i sprzed śmierci swoich rodziców. Chłopak widział kłótnię swoich rodziców w laboratorium oraz ich ostatnie chwile obok reaktora, gdzie Violeta kazała synowi uciekać, by ocalić swoje życie.

Występy

Generator Rex

Relacje

Rafael Salazar

Rafael jest mężem Violety, z którym miała dwóch synów, Cezara i Rexa. Pracowała z mężem na projektem nanitów. Oboje zginęli, gdy wybuchł reaktor z aktywnymi nanitami.

Cezar Salazar

Cezar jest pierworodnym synem Violety. Pracował nad projektem nanitów z resztą swojej rodziny.

320-Violeta warns Rex.png

Violeta każe Rexowi uciekać

Rex Salazar

Rex jest młodszym synem Violety i Rafaela. Była jednym z wielu naukowców, którzy wstrzyknęli chłopcu partię ukończonych nanitów, które uratowały jego życie po śmiertelnym wypadku. Przed wybuchem, kazała Rexowi uciekać z laboratorium, by ocalił swoje życie.

Ciekawostki

  • Rex odziedziczył upór po Violetcie.
  • Jej głos po raz pierwszy słyszany jest w odcinku "Bracia".
  • Cezar zaprogramował głos ZAG-RS, tak, by brzmiał jak głos Violety, chociaż w polskiej wersji językowej głosu nie użycza jej Agnieszka Matysiak, która podkłada głos komputerzycy, tylko Katarzyna Żak.

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki