FANDOM

TDTEC491.png

Wybuch nanitów

Tamten dzień zmienił nasz świat. Nadeszła epoka E.V.O.

Van Kleiss, "Dzień, który wszystko zmienił"

Wybuch nanitów, znany również jako efekt nanitów, jest anomalią, do której doszło sześć lat temu. Skutkami eksplozji było wniknięcie mikroskopijnych nanorobotów o nazwie "nanity", do organizmów wszystkich żywych istot na Ziemi.

Historia

319 the button.png

Cezar naciska przycisk, który niszczy projekt.

Pięć lat przed wybuchem nanitów, grupa naukowców eksperymentowała z nanotechnologią. Podczas projektu nanitów, odłam badaczy zgromadził się w laboratorium badawczym w Abysji. Grupa miała różne pomysły na wykorzystanie mocy pochodzącej z nanitów. Z powodu nieszczęśliwego wypadku, dziesięcioletni Rex został ciężko ranny i tylko wlew aktywnych nanorobotów mógł uratować mu życie. Jednak nawet udana operacja nie przekonała niektórych naukowców do zmiany swoich planów.

Później Cezar Salazar z pomocą swoich rodziców, sabotował nano-projekt, aby potężne Meta nanity nie wpadły w ręce Konsorcjum. Eksplozja została spowodowana przez wyzwolenie cyklu samoreplikacji nanitów. Rodzice Rexa i Cezara, Rafael i Violeta Salazar, byli blisko reaktora, gdy nastąpił wybuch, co natychmiast zabiło ich w procesie.

Następstwa

TDTEC003.png

Widok eksplozji z lotu ptaka w przestrzeni kosmicznej

Eksplozja rozprzestrzeniła nanity do atmosfery, skąd ostatecznie "przykleiły" się do struktury molekularnej każdej żywej istoty na Ziemi. W normalnych okolicznościach nanity są zupełnie nieszkodliwe, dopóki się nie aktywują. Aktywowane nanoroboty często zamieniają swoich nosicieli w potworne stwory, znane jako E.V.O. W odpowiedzi na powstanie mutantów i zagrożenie przez nie tworzone, powstało Providence.

Ziemia w promieniu pięciu mil od eksplozji została przesiąknięta nanitami. Później Van Kleiss odkrył, że jest E.V.O. ze zdolnością do kontrolowania nanitów w glebie Abysji. Również tuż po wybuchu, pole magnetyczne Ziemi skierowało dużą koncentrację nanorobotów do miasta Kijów, zamieniając wszystkie żywe istoty tam mieszkające, w E.V.O.

Różne punkty widzenia

Ze względu na ogromny rozmiar badań i sumę zainwestowanych pieniędzy, jak również na oczekiwania i ambicje naukowców, badacze posiadali inne zdania na temat tego, co poszło nie tak w trakcie projektu.

Wyjaśnienie Van Kleissa

Niektórzy z naukowców biorących udział w projekcie byli świadomi, że popełnili błąd, a ich nadgorliwość spowodowała wybuch. Van Kleiss twierdzi, że zarówno on, jaki i Rex byli w laboratorium w trakcie wybuchu. Mężczyzna oskarżał starszego brata Rexa, Cezara o spowodowanie eksplozji, co zostało później przez niego potwierdzone.

Wyjaśnienie Gabriela Rylandera

Naukowcy, biorący udział w nano-projekcie, mieli nadzieję, że nanotechnologia pewnego dnia zniszczy wszystkie choroby i głód na świecie. Jednak inwestorzy projektu wycofali swoje fundusze, a niekompletne i nietrwałe nanity spowodowały wybuch.

Sny Rexa Salazara

Sny Rexa.png

Tajemniczy sen Rexa

Nad Rexem stało pięć nieznanych postaci, które zapewniały chłopca, że "da radę". Po ujrzeniu wiązki światła, scena zmienia się i trzy osoby (kobieta i dwóch mężczyzn), ubrane w płaszcze laboratoryjne, obserwowały jak Rex układał dziwne urządzenie. Kobieta była pod wrażeniem umiejętności, twierdząc, że "z nimi rozmawia". Nagle naukowcy zamieniają się w E.V.O. Nastaje ciemność, którą przerywają nagłe błyski światła podobne do świateł podczas zwarć. Cała scena zostaje pochłonięta przez płomienie, w których znajdował się świecący na żółto nanit. Urządzenie przekształca się w oko, które "skanuje" nieznane wymiary. Wizje te zostały przerwane przez Rexa, który szeptał polecenia programowania.

Ciekawostki

Zobacz też

Zobacz inne wiki!

Losowa wiki